Förb . . plastpåsar!!
Skulle frysa in älgkött och höll på att bli vansinnig när jag försökte få upp plastpåsarna. Höll på att ge upp!
Likadant med påsarna i grönsaks och frukt avdelningen i affärerna. Där KAN det gå om man hittar rätt ställe ute vid handtaget.
Som med mycket annat, så var det bättre förr, med den lite tjockare plasten.
Någon mer som har samma problem? Eller är det mina fingertoppar det är fel på?
Tips??
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ta påsen mellan händerna och gnugga ungefär som man gör för att värma handflatorna.. då brukar de öppnas utan problem.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Jag tycker likadant, även om jag vet att mina fingrar inte funkar som de borde.
Avskyr de påsarna men det funkar att gnugga.
Gnuggar så det börjar osa bränt, någon gång funkar det. Ibland funkar det att blåsa.
Håller med om att de är jobbiga påsar i affärerna. När jag skall frysa in något som är stort och inte skall ligga länge i frysen så använder jag ….soppåsar. Jag har turen att bo i ett hus där vi hämtar alla våra soppåsar i tvättstugan, så jag plockar alltid upp en massa rullar och har på lager. I dem lägger jag styckvis brödlimpor som är köpta i lösvikt eller som man får i papperspåsar. Om jag lagat mycket mat som skall förvaras i kylskåp utan att torka, in med formen i en soppåse! Även om det är mat som skall svalna fort så kan jag sätta ut den i en påse på balkongen innan jag sätter in den i kylskåpet. Påsen kan ju vara bra att täcka med ifall grannen ovanför får för sig att fimpa cigaretter eller rösta sängkläderna på balkongen (vilket vi inte får men görs ändå).
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Det går bättre om man är en aning fuktig om fingrarna. Men det är ju lättare att se till när man är hemma… 😉
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Jag har fungerande fingrar men blir också helt vansinnig ibland.😡 Det är sånt som gör att pulsen skenar….
/Maria
Fruktpåsarna på affären tycker jag är lättare att få upp om man tar ena handtaget och skrynklar lite. Vanliga fryspåsar är trökiga.
# 8 Instämmer.
Men Toppits fryspåsar är lättare att få upp. De har lite tjockare plast. Men alla affärer har ju inte dem, och så gäller det ju att komma ihåg namnet! Minnet är svagt. 😉
Brukar, som andra sagt, också dra påsen mellan handflatorna, då öppnas den ganska lätt. =)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
använder tygpåsar istället för de där plastpåsarna för frukt och grönsaker så där var det problemet löst! :)
#11 Så du menar att du fryser in kött med tygpåsar?
🤔
be inte om hjälp om du inte vill ha den
#12 nej, jag sa vad jag använde istället för grönsakspåsarna eftersom även de diskuterades. fryser inte in kött alls då jag är vegan..