Namngivelsepresent
Min sambos lillasyster ska ha namngivelse för sin son den 30/11.
Vad kan man ge som namngivelsepresent? đ
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Vet inte var du bor men kolla i nĂ„gon hantverksbutik. Dessa Ă€r frĂ„n Ălvans hantverk i BorlĂ€nge. Tycker att dessa Ă€r fina.
HÀr Àr nÄgra förslag.

Det finns sÄdana dÀr fina "mÀtstickor" i trÀ man sÀtter pÄ vÀggen dÀr man mÀter hur barnet vÀxer.
/Maria
GÄ in smyckesbutik, finns ramar och album dÀr man kan gravera in namn osv. En sked Àr ocksÄ klassisk.
Jag fick en sked med mitt namn graverat, som jag anvĂ€nder Ă€nnu. Ăven min son fick liknande, som han anvĂ€nder Ă€nnu (flat tallrik, djup tallrik, mugg, bestick).
Smycken Àr fint, gÀrna med skyddshelgon eller militÀrbricka (dog tag) fast det kan försvinna under vÀgen.
Vill helst ge nÄgonting anvÀndbart och sedan Àr inte budgeten sÄ hög tyvÀrr.
#6 Tycker du att att sy eller snickra kan du göra nÄgot sjÀlv. SÄnt Àr uppskattat. Fick en idé. Köp ett vitt kuddfodral och brodera in hans namn. Ett vitt kuddfodral kostar en tjuga pÄ typ jysk, broderigarn en tjuga. Vill du lÀgga till ett fint band och sy pÄ Àr det en tjuga till. Billig, personlig och anvÀndbar present.
#7 Snickra Ă€r jag vĂ€rdelös pĂ„ och sytt har jag inte gjort pĂ„ flera Ă„r đInte sĂ„ pysslig av mig đ
#8 Synd! KlÀder funkar alltid att ge eller ett presentkort.
#11 Ja mĂ€tsticka hade vi som smĂ„ đ Se om jag ev finner nĂ„gon flyttningsbar (de lĂ€r inte bo kvar dĂ€r de bor nu flera Ă„r framĂ„t)đ
#12 Alla gÄr vÀl att förflytta. Det Àr ju bara att skruva ner och ta med sig.
/Maria
#13 LĂ€nken du skickade med visade massor med sĂ„na som Ă€r dekaler pĂ„ vĂ€ggarna nĂ€mligen var dĂ€rför jag skrev sĂ„ đ
#14 Aha. Jag menar sÄdana dÀr löstagbara i trÀ med olika barnmotiv.
/Maria
#15 ja sĂ„n hade vi nĂ€r vi var smĂ„ kommer jag ihĂ„g đ Hmm kan ju vara en idĂ©, ska se om jag finner sĂ„n, inte sett sĂ„n pĂ„ evigheter đ
Starta ett sparande för barnets rÀkning. Det kan till exempel vara ett fondkonto. Det behöver inte kosta mycket och dÄ blir det lÀttare för förÀldrar och andra att fortsÀtta sparandet.