Konstiga drömmar
Inatt drömde jag att jag haft bråttom och tagit på mig fel jacka - en alldeles för varm jacka. Jag har turkos vinterjacka som är jättevarm. Den har jag inte tänkt på, på evigheter. Var kommer såna här konstiga idéer ifrån.
Vad drömmer du om?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hehe ja man drömmer rätt konstiga drömmar mellanåt, Men för ett par dagar sedan, Drömde jag om att jag och min väninnas dotter som är 22 år. Vi två stack från allt levde som hemlösa. Men vi såg till så att räkningarna blev betalda i tid. Vi var nära att åka fast för de var många som letade efter oss.
Jag drömmer varje natt, bara knas - mest mardrömmar faktiskt. Att någon skadat min son så jag jagar honom eller gärningsmannen. Eller att min nakenfis till hund rymt och springer runt fryssen och skadad. Drömde för ett par veckor sedan att någon kallblodigt skjutit honom!
Jag är med andra ord rätt trött då jag vaknar av allt springande.
Sonen har roligare drömmar. Han går i sömnen varje natt och då han har feber drömmer han sinnessjuka saker, utan koppling. Ofta är går han i sömnen då med och man får låtsas göra saker för att lugna honom. Som att plocka blommor, lägga mynt i karuseller m.m.
Jag drömmer alltifrån knäppa drömmar till mardrömmar.
Inatt var det en knepig dröm men den liksom försvann i morse och jag har bara känslan kvar men kommer inte ihåg innehållet😛
/Maria
Natten efter att jag hade sett Malou von Sivers intervjua Gunde Svan drömde jag så här:
Inatt drömde jag att den gamle skidlegendaren Gunde Svan var så ledsen att han bara grät. För ett par dagar sedan såg jag intervjun som Malou von Sivers gjorde med honom där han berättade om sin tid som sjuk. Han hade drabbats av sjukdomen twar och i slutet av den intervjun bryter Gunde ihop när Malou frågar hur det har gått för hans dotter som också har kämpat emot samma sjukdom. I intervjun försöker han gråta försiktigt och lägga band på känslorna. Det känns som om han säger till sig själv att han inte får bryta ihop och förlora kontrollen, men i min dröm gör han däremot det. Jag kommer inte riktigt ihåg hur Gunde och jag träffas, men när vi ses berättar han för mig hur jobbigt han tyckte det var att Malou frågade om hans dotter Julia som nu har börjat tävla. Det var det som fick honom att bryta ihop i TV och när jag försiktigt frågar om Gunde vill att jag ska hålla om honom lite brister det fullständigt för honom.
Vi sätter oss på ett par stolar som finns vid ett bord utanför studion och desperat kramar Gunde mig så hårt att jag knappt kan andas. Efter en stund ger jag upp och ställer mig emellan Gundes särade ben. Eftersom Gunde är så lång gör det att han lättare kommer åt att hålla om mig och det gör han också. Desperat kramar han mig hårt och snyftar. Tårarna sprutar och Gunde skriker så att han är alldeles illröd i ansiktet samtidigt som han begraver ansiktet i min t-shirt. Hela hans kropp skakar av gråt. Jag försöker prata lugnande med honom, men det är inte lätt. Gunde skriker så att han knappt kan andas och sprattlar med benen så mycket att jag knappt kan hålla i honom.
- Snälla Gunde, försök att andas! säger jag mjukt.
Varsamt trycker jag Gunde tätt intill mig och smeker honom försiktigt och mjukt över ryggen. Han snyftar och begraver ansiktet i min t-shirt samtidigt som han gnor runt lite. Så märkligt. Precis så gjorde Chris Lowe också när han bröt ihop och jag tröstade honom.
Gunde suckar och tårarna bara sprutar.
- Varför måste Malou ställa sådana jobbiga frågor om Julia? snyftar han.
- Såja Gunde, hon försöker bara göra sitt jobb.
Gunde suckar igen. Nu har han gett upp försöken att torka bort tårarna, men nu är andhämtningen lugnare. Med ansiktet begravt i min t-shirt gnor han runt lite för andra gången. Jag gräver in fingertopparna i bakhuvudets hårbotten och kliar Gunde lite där. Det tycker han är skönt och han ryser. När jag har gjort det en stund tittar Gunde så undrande på mig och frågar hur jag visste att han gillar det. Så brukade hans fru Marie göra när han bröt ihop under tiden när han var som sjukast.
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Mina drömmar står i direkt relation till vilket blodsockervärde jag har. Om blodsockret stiger under sömnen blir drömmarna hemska. Om blodsockret sjunker under sömnen blir drömmarna mer som hallucinationer. När blodsockret håller sig på jämn normalnivå har jag behagliga drömmar.
Återkommande drömmar för mig är att jag springer, kryper igenom tunnlar och åker runt i konstiga hissar för att se till olika lägenheter där jag bor runt om i världen!🤔
Inte konstigt att jag känner mig vilsen, när jag inte har ett hem utan flera!😮
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Drömmer alltid väldigt konstiga och roliga saker. Det är många gånger jag vaknar på morgonen och undrar vad min hjärna faktiskt håller på med under natten. Häromnatten drömde jag om alien (som i Sigourney Weaver-filmerna), men som antagit människoform. En ny väninna i drömmen hade träffat en sådan, utan att veta om det. Hon hade sagt att hon träffat en ny man, så vi gick på dubbeldejt, där jag tog med min sambo. Jag upptäckte att den här nya snubben var en alien och skulle avslöja honom. Han sa något om att han tagit kontroll över sjön (dvs. han hade druckit upp hela sjön där och sedan spottat ut den), för att kunna vara med henne, så han slapp döda henne eller skicka en facehugger på henne. Mitt svar: "Åh, vad gulligt! Nu blir till och med jag rörd" och sen vaknade jag.
Men min allra bästa och roligaste dröm var en där jag jobbade som hemlig agent och hade fått i uppdrag av staten att eliminera (alltså ha död på) ett pojkpopband. De hade tydligen förblivit unga under flera decennier och hade varit som Beatles under den tiden, varit som Backstreet Boys under 90-talet och var nu som något av de pojkband som är populära nu. De hade bytt namn flera gånger, då de upptäckt att staten var efter dem (vi var som någon slags blandning av FBI och KGB). När de märkte att jag var den som jagade dem bytte de namn igen, men de fortsatte med de spelningar de hade inbokade ändå.. Inte så smarta var de iaf.. Jag hann tyvärr vakna innan jag lyckades med uppdraget, men åh vad jag skrattade när jag vaknade upp!
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!