God Morgon 12 Nov
God Morgon i koja och slott !
I går kväll blev det en riktigt tidig kväll,la mig redan vid 18 ☺️för jag kunde inte hålla mig vaken men vaknar vid 01.30 pigg som bara den och kaffesugen så nu har det vart full rulle med städa och dona.Lär väl döna av mitt på dagen i stället men nytta blev det gjort i nattens timmar 😎
Önskar er alla en fin fin Onsdag 🌺
Godmorgon!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon!
Sitter och dricker te i sängen med nyhetsmorgon på. Proppen gick i vardagsrummet just när jag skulle sätta mig och läsa, och det dröjer ett bra tag tills Konsum öppnar.
Idag är vi bjudna på middag hos makens kusin som fyller år 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
God mitt på dagen alla
Har fullt uppmed att leta foton som ska till Spanien så det är bäst att jag fortsätter me det.
Ha en bra dag trots det gråa vädret!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har avverkat arbetsterapeut och sjukgymnast på fm. Pust! Fått en bunt hjälpmedel till graviditeten. Så nu ska jag nog orka stå upp lite längre än 10 min. Nu ska jag bara vila, ta det försiktigt och inte lyfta.
God kväll 🙂
Just hemkommen från dagens dialysbehandling med sanslöst lågt blodtryck, 80 över 30, knappt jag pallar med att stå upp. Kan inte riktigt fokusera blicken heller, det blir vita fläckar i vägen. I morgon ska jag till hudmottagningen, så det blir en sådan där vecka med bara en sjukhusfri vardag 🙂
#6 Jösses, det var inte mycket till tryck. Hoppas det rättar till sig.
/Maria
Godkvälls
Höst idag över Malmö. Blåsigt blåsigt är de.
ledig dag i morgon. Då ska jag bara vara och inget annat. Ta dagen som den kommer. Blir spännande se vad dagen bjuder på😃
Ha en skön Onsdagskväll
#7 Ja det ordnar sig, i morgon är det som vanligt igen. Alla tappar trycket i någon mån efter dialysen. Det handlar ju om att man tar bort vätskan man har druckit sedan förra dialysbehandlingen och som är kvar i kroppen.
När man tar bort kanske 3 liter vätska ur blodbanan på så kort tid, hinner inte blodkärlens väggar hänga med i den sammandragning som krävs och då minskar blodtrycket dramatiskt. De flesta som gårr i dialys länge har ingen urinproduktion så all vätska man dricker blir kvar. Jag pinkade senast i december 1992.
Godkväll!
Efter en lång innemorgon med ovanligt tidig fikabesökare så blev det en tur till skogen. En älg räddade livet tack vare att den var begåvad med horn. Så det var bara att lyfta på kepsen och önska en fortsatt bra dag. 🙂
Och det kanske var lika bra, usch vilket jobb det hade blivit innan den hade hängt i slaktboden. Men jag fick "onda ögat" av hunden som tydligen ansåg han slitit i onödan. 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!