Boxande damer
I går fick vi en ny världsmästare (WBC) i lätt mellanvikt i dam-boxning genom Mikaela Laurén.
I dessa tider av jämlikhet så har jag inga problem med dam-boxning mer än att jag tycker det är synd när så vackra ansikten ofta ommöbleras av boxhandskarna, med "boxar-näsa" som följd. 😉
Vad tycker ni?
(foto Per-Ola Lindell)
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tycker det är svinkul att det kommit in fler brudar i kampsporterna! Kikar en del på MMA, och det är fler och fler fajter i UFC med brudar. Är väl lite tråkigt att få ommöblerat ansikte oavsett om man är man eller kvinna, men det är ju ett eget val, och utseendet är ju inte allt. :)
Mycket trevligt att titta på tjejernas matcher, då de ofta är lite smidigare till kroppen, vilket ger en helt annan typ av fajt, och det blir väldigt snabbt intressant av den anledningen! :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Nää, inte boxning men annars tycker jag att dt är bra att tjejerna gett sej in på mansdominerad sport och yrken med förresten.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#1 Jag har bara sett boxning, och där är det ofta mer action än när män boxas.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Aldrig varit på en match, men boxing är en av de tre sporter man sysslar med i min hemstad. Mannen som håller i det var på festligheter och rekryterade ungdomar att slåss i ringen istället. Med rättvisa regler. Han är aktiv ännu. Vi hade tre systrar som boxades och var duktiga. Ronja Holgersson tog nått guld vet jag, fast det var för 10 år sedan.