Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 495 ggr
Cristine
0

Vad saknar du mest?( Prylar)

Ibland måste vi göra oss av med saker för att de får inte plats där vi  bor eller vi måste sälja föra att få ut pengar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Jag saknar inget alls numera.

Däremot flyttade vi en gång från en 4-rumslägenhet till en 2:a med sonen och alla husdjur. Det var av ekonomiska orsaker. Då fick vi göra oss av med en del.

Vad jag kan sakna där jag bor nu är en öppen spis men det är ju så att säga fast inredning.

/Maria

stina63
0

Jag har de jag behöver,… Mer iså fall lite mer pengar, men annars har jag det mesta,,

Intehärutandär
0

Pengar. Större trädgård att odla i. Bättre kök.

Anders 50
0

Jag kan inte komma på någon speciell sak just nu som jag saknar,  som jag har gjort mig av med, sålt, gett bort eller slängt.  Får återkomma om jag kommer på nåt.  🙂

Fast ibland när man behöver nån grej till nåt så blir man ju arg för att man slängt det när man har haft en rensning i något av uthusen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Carrosh
0

Försöker att inte fästa mig alltför mycket vid prylar. Prylar är ovidkommande, de går att ersätta (något man kanske inte bör säga till samlare 😛). Lägger inte så mycket värde i prylar längre, som jag gjorde förr. Om det inte är emotionellt värde i t.ex arvegods och sånt, men än så länge är det inget sådant som jag saknar.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[peter54]
0

Jag saknar en liten sak som jag en gång haft, men av någon anledning förlorat. Det var en trådjigg för äggkokning tillverkad av pianotråd för fyra ägg. Man lade äggen i jiggen och sedan lade man jiggen i kastrullen. När vattnet sedan kokar ligger äggen stilla och riskerar inte att spricka  som de gör när de hoppar omkring.

Maria
0

#6 Nu ringer det en liten klocka…jag har för mig att morsan hade något liknande när jag bodde hemma fast det var en "köpegrej"

/Maria

Tarotstollan
0

Jag saknar att jag slängde iväg nästan alla mina skolsaker och leksaker som jag hade när jag var liten. Det hade varit roligt att titta på det nu och rensat bort det jag inte velat spara nu i stället för bara slänga allt på en gång när jag var ca 16 år.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Torpedtass]
0

Skulle väll vara en del kläder jag gjort mig av med sen tonåring jag fortfarande kunnat använda idag. Man lär sig så numera hamstrar jag. Använder inte jag dem framöver så kan jag antingen återbruka dem eller ge till behövande.

VildaVittra
0

Jag saknar springerns hållare som satt på cykeln som blev stulen. Att köpa just den delen kostar i princip lika mycket som att köpa en ny komplett springer. 

#6 Sådana finns att köpa eller är enkla att tillverka själv med luffarslöjd. http://lavendeldockor.se/lantlig-inredning/product/aggstall

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus