Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 1113 ggr
Cristine
1

Hundar, liten eller stor.

Vad föredrar du!

Vi har haft en sådan tråd förut men nu är ni många nya sedan dess.

Lägg gärna ut ett foto på din hund/hundar

http://livskvalitet.ifokus.se/discussions/4ed880abd4ebea256e00ab80-hundarliten-eller-stor

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Whippet
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stor, men jag har en liten hund nu :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Maria
0

Jag gillar många olika sorters hundar, stora som små, men får jag välja så är favoriten taxar. Jag har haft två stycken. En långhårig och en strävhårig så kanske en korthårig nästa gång😉

/Maria

VildaVittra
2

Stora. Små orkar inte dra mig och dessutom får man vika sig dubbel för att belöna vid träning. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MsSofieG
0

Desto större desto bättre :D

Candy123
0

Jag föredrar mellan/stora hundar. Just nu har vi två golden men i farmtiden vill jag ha en australian kelpie :) (Gick inte att ladda. Upp bild )

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Skorpion76
0

Jag föredrar små hundar.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Fridaaaa
1

Har en stor och en liten hund. Föredrar både och, för & nackdelar med båda storlekarna tycker jag 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
1

Har haft både stora och små, De beror mer på personligheten när man träffas..

citytjejen
0

Föredrar stora och mellanstora. Jag vet inte mycket alls om raser och deras egenheter, fördelar och nackdelar, men gillar border collie, sheltie, australian shepard, labrador, golden och schäfer. 

Har aldrig haft någon hund och kommer förmodligen aldrig att skaffa någon heller (skulle känna mig låst av att ha hund). Men jag umgås gärna med hundar när tillfälle ges!

/Christina

Marr
1

Lagom är bäst och lagom för mig är mellanstor. Har haft allt från Labrador, Groenendal till liten Griffon Bruxellois. Nu har jag en Shiba. Här har han "tappat" svansen för det luktar så gott om grillen.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Intehärutandär
3

Liten alla gånger. Han får plats överallt, jag kan lätt lyfta upp honom vid fara, mina leder klarar av honom. Sedan är han ju en underbar ras förstås.

Cristine
0

Så härligt att få se era fina hundar, jag har velat ha men kan inte för jag bor för nära vägen och kan inte promenera med en.

Cristine
0

Blir ni aldrig less med att måsta gå ut i regn, oväder eller snöyra för att kissa.

Whippet
0

#13 Nej aldrig, jag tycker det är mysigt :) finns ju små hundar som inte tycker om regn heller ^^

Whippet
0

#14 Stor också för den delen 😃

Fridaaaa
0

#13 Vi går inte promenader i oväder, då blir det trädgården för varken jag eller hundarna uppskattar det samt känns onödigt att ta risk (tänker på riktigt oväder som storm då) Lite varierande när vi är på promenader, tur att man har trädgård 😉 Men minst 1 promenad per dag, oftast fler annars trädgården med olika aktiviteter. Men hundar ger en så mycket: motion (om man sköter det som man ska vill säga, vet de inte knappt går med sina hundar tyvärr), sällskap, kärlek, närhet, mycket skratt men även gråa hår 😉

Anders 50
1

Har en stor hund inne och lite mindre hundar ute. Och även i det här fallet så har storleken ingen betydelse. Han är lugn som en filbunke, är aldrig i vägen, ligger still när han ligger och rör inget på bord eller bänkar trots att huvudet sitter nästan  1,5 m över golvet. 

Nackdel: Dyrast försäkring och volymen på fisarna! 😉

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Marr
0

#13 Jo visst kan det kännas trögt när regnet står som stålspikar i backen.☔️

Är det 15 grader kallt, inte så lockande med morgonkissen. Mer än 10 minus, kramp å aj. Kräver då skor till doggen.🥶

Fast alltid gött när man kommit iväg  utanför dörren bara ändå, då man helst velat slippa och är baske mig glad att hunden får ut mig i friska luften. Som tidigare hästägare och vid vissa tillfällen utan hund känns det konstigt att bara gå ut och gå alldeles ensam. Man tar bara bilen någonstans om man behöver.😐 Det blir liksom inte av… som när du åtminstone har hund.🙂

"Min vän förlänger mitt liv."🐶❤️

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
0

Så det är för det mesta mysigt att promenera och hunden kan bli ett hälso och bantnings redskap, men också ett plus att ha en stor trädgård.Glad

Wow vilka labbar Anders..nästan lika stora som dina😮

[TanatosNyx]
0

Stora hundar föredras helt klart här. Uppvuxen med vad omgivningen kallade "kameler" och "ponnys" hehe. Nuförtiden är jag för allergisk för pälsdjur alls.

[peter54]
0

Jag har ingen hund numera, det går inte att ha hund när man måste lämna den ensam minst tre hela dagar i veckan. Om jag kunde ha hund så skulle jag välja en stor spetshund. Jag har aldrig varit sugen på att ha små hundar, även om jag känner flera sådana som jag gillar, taxar, tysk jaktterrier, långbent Jack Russel bland andra.

Fridaaaa
0

#21 Man kan ju ha dagmatte/hunddagis 🙂

VildaVittra
0

#21 Spetsar trivs utmärkt i en hundgård (nästan bättre än inomhus), tre dagar är inte någonting om den aktiveras regelbundet. Smartast är att ta en vuxen hund som redan är van vid hundgård, som ett pensionerat avelsdjur (de brukar inte vara lastgamla, bara gjort sitt inom aveln).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Skorpion76
0

Fördelen me små hundar är att man kan bära dem.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Fridaaaa
3

#24 Varför bära hunden?

VildaVittra
5

Fördelen med stora hundar är att man bara bär dom när det absolut behövs.

[peter54]
2

#22 Ja sånt finns ju, men inte här där vi bor och det kan bli krångligt med logistiken, forsla dit och hem. 🙂

#23 Jag skulle aldrig vilja göra så även om det finns många som anser att det är okej och många som gör så. 🙂

#24 Det där vill jag nog vända på - nackdelen med små hundar är att man måste bära dem där en stor hund tar sig fram, exempelvis om man ska över ett dike med djup issörja. Den stora hunden hoppar lätt över, men inte den lilla. 🙂