Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 525 ggr
Maria
0

Höstmat

Idag har vi wokat rotfrukter med heta korvslantar.

Brukar ni äta mat som är förknippad med olika årstider?

/Maria

Fridaaaa
0

Nope, äter det jag känner för året om 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Fast vissa saker i affärerna får man bara tag i vissa årstider som ex. kantareller, svenska färska rotfrukter,  bär, skaldjur eller annat….

/Maria

Fridaaaa
0

#2 Jag äter som varit fryst också (beroende på vad det är). Jag kan t.ex äta matjesill & Potatis med gräddfil mitt i vintern om jag är sugen på det, måste inte ha färskpotatis. Bär äter jag året om, nyttigt 🙂 (mycket banan & hallon).

mmillann
0

Jag äter rotfrukter året om :) helst ekologiskt men när det är överpriser fungerar vanliga bra. Fyndade morötter och rödbetor för 1.90 kg/kg härom dagen! Då blev det att bulka upp och göra soppa och frysa in :)

Maria
2

#3 Haha, jag har svårt för att äta matjesill mitt i vintern.  Tror aldig att jag skulle kommit på tanken😉

/Maria

Fridaaaa
0

#5 Lite nyfiken: Varför inte? Fisk som fisk? Så tänker jag i alla fall 🙂

Maria
0

#6 Det känns bara som att det är en årstidsbunden maträtt med färskpotatis till.

/Maria

Fridaaaa
0

#7 Ok du tänker så 🙂 
Ja jag äter som sagt det jag känner för, för stunden. Äter t.ex typ inga rotfrukter annat än potatis 😛

Maria
0

#8 Aha

Personligen äter jag mat berorinde på olika årstider.

/Maria

[peter54]
1

Nej här är det likartad meny året runt. Idag är jag ensam hemma till middag, då kan jag passa på att äta fisk 😉

[TanatosNyx]
0

Jag äter ofta väldigt årstidsbundet. Nu är det t.ex. mest soppor och grytor för hela slanten. Sommartid blir det mycket matiga sallader osv.

Anders 50
0

Äter man  mat från utlandet och fryst dito så kan man ju äta lika året runt, men hur smakar det? 

Så jag äter  mycket  och ofta av det som hösten  "erbjuder" på hösten.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

Jag har inte ens koll på vad som är "typisk" höstig mat 😛

Intehärutandär
0

Lite olika blir det allt. På sommaren mest kall mat och nu till hösten soppor, grytor och gratäng.

citytjejen
0

En viss variation har vi på maten hemma, efter årstiderna. Nu på hösten så äter vi oftare soppor och grytor, och rosévinet ersätts med rödvin, om jag ska generalisera lite. Kött hänger med året runt dock då både jag och min man är köttälskare. Äter på tok för lite fisk men vi ska ta och ändra på det nu🙂

/Christina

VildaVittra
0

Jag äter efter säsong, bryr mig för mycket om miljön för att inte göra det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mirinda
0

På hösten äter jag så mycket kantareller jag bara kan.

Generellt sett så äter jag lättare mat (mer grönt, fisk och skaldjur) under den varma årstiden och matigare, eller hur man ska säga, när mörker och kyla dominerar klimatet.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Cristine
0

Herdegrytor är mina favoriter på hösten.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Kall mat på sommaren, grytor och soppor på höst och vinter.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet