Toppluva
Något jag tycker är väldigt fult, först och främst därför att den glider alltid upp och sitter på toppen av huvudet (därav namnet?) oCh mönstren brukar inte heller vara särskilt vackra.
Det finns ju så många fina mössor.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Haha, ja kanske är det därför det kallas toppluva, på grund av uppglidandet! Inte alls omöjligt🙂Jag köpte en snygg stickad toppluva förra vintern, den är mörkblå med vita inslag. Den trivs jag i. Och den glider faktiskt inte upp! Har på det stora hela svårt för huvudbonader, är kräsen där!
Pälsmössa kan vara fint, men alldeles för varmt för klimatet här i stockholmsområdet🙂
/Christina
Då är den för liten. Skaffa en större.
Vi säger tuppluva (som kammen på en tupp/höna).
Jag har inga problem att använda mössa. Har ett helt gäng som jag använder, några hemmasydda några köpta. När jag var yngre avskydde jag mössor av alla de slag.
Jag använder aldrig mössa mer än när vi har campat och legat i vindskydd ute
Däremot brukar jag har vinterjacka med kapuschong + halsduk.
/Maria
Hemstickade toppluvor brukar inte åka upp, men däremot de köpta. Jag tror att det beror på att de använder elastiskt garn i dem. På mig åker mössor av annat slag också upp emellanåt därför att jackans krage trycker den uppåt när jag exempelvis skottar snö.
Jag vet, man ser totalfånig ut i de där köpeluvorna. Jag, som vill ha varmt om öronen, använder aldrig sådana. Jag har en jättegosig stor luva som med nästan samma stuk som jultomtens. Fast min är inte röd. Mössan var snuskigt dyr men värd varenda krona. För den är den första av många som håller sig på plats hela tiden. Därtill ser den lika fräsch ut som när jag köpte den fast jag tvättat den många gånger.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare