Svårsvalda
Har alltid haft svårt för att svälja stora piller och kapslar men sedN jacg bytt ut vattnet mot youghurt går det som en dans..jag märker de inte alls.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycks ha något "fel" i min hals för jag har mycket lätt att svälja. Det gör att jag inte kan dricka nästan något vatten alls till tabletter för då finns det risk att de kommer fel. Yoghurt fungerar bättre (lite) för det tar hand om tabletten och ger kontroll över sväljandet.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har inga problem med att svälja både stora och många tabletter på en gång, men de fastnar längre ner, så yoghurt eller filmjölk har jag använt för ändamålet sedan 1987 när jag blev transplanterad första gången och fick enorma mängder tabletter att svälja.
Jag har inga problem alls att svälja piller. Jag kan ta flera på samma gång och det räcker med vatten till.
/Maria
Jag kom på att många gånger ser man människor luta huvudet bakåt för att lättare kunna svälja ner men det ger oftast motsatt effekt för då smalnar strupen, utan man ska helst sitta rakt upp och ner har jag fått lära mig.
/Maria
Jag tycker att det funkar med vatten om pillret är en så kallad dragé, men piller med sträv "dammyta" fixar jag inte med vatten, då krävs tyngre grejer för att den inte ska fastna längre ner i matstrupen.
Jag klarar bara pyttepiller. Trodde det skulle bli bättre då jag tog bort halsmandlarna men icke. Har lätt att börja kvälja o får panik med saker långt bak i halsen. Borsta tänderna är en regelbunden plåga. Det värsta var vid en av många halsflusser o jag fick ett monsterpiller! Hade stora mandlar utan halsfluss, med hade jag bara ett par mm att svälja med. Vatten var en plåga. Minns inte hur jag fick ner pillren. Kanske öppnade.
Jag har inga problem att svälja stora piller. Svälja slangen vid Gastroskopi går bra också.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag sväljer med lätthet stora piller, flera på en gång funkar bra det med. Enda som jag kan få problem med är om de är sträva och liksom kantiga, då kan de fastna på vägen😕
/Christina