Jultidningar
Redan för 2 veckor sedan fick jag den för att välja ut böcker ( valde godis som de också säljer istället), snart finns inga gränser för något.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mycket är de tidigt ute med, men är väl för att folk ska få hem före jul säkert
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ungarna fick redan för två månader sedan en trave från säkert fem-sex olika förlag med erbjudanden om säljuppdrag. De sålde ett år, jobbade flera timmar varenda dag och fick ihop bra resultat. Efter att de fått sina vinster insåg de att det är rena lurendrejeriet. De storvinster förlagen lockar med är mer eller mindre ouppnåeliga och de övriga vinsterna är bara skräp som ingen skulle betala en spänn för. Denna verksamhet är farligt nära gränsen för barnarbete.
Jag gillar det inte alls och man känner sig tvingad då det mest är barnbarnen som säljer
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Barnen vi köpte av var grannar men har flyttat och nya barnen på gatan är för små än så länge att sälja tidningar så det blir nog ingen Helge i år😉
/Maria
Jag har redan beställt av grannbarnen. Jag tror också att många känner sig lurade och att det är svårt för dem att få ihop till något roligt som de vill ha. Det är också många barn som försöker sälja. Svårt för dem.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har aldrig varit i kontakt med jultidningar vad jag kan minnas. Har varken köpt, sålt eller haft påringning på dörren av jultidningsförsäljande barn!
/Christina
Brukar ha köpt från dem på gamla jobbet. Får se hur det blir på detta jobbet. Nog blir det tidigare och tidigare allt.