Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 447 ggr
Maria
0

Klockor

Kommer armbandsur någonsin att försvinna?

Använder ni armbandsur? Jag gör det inte utan använder klockan på telefonen men min son som är 30 år har alltid klocka på armen.

Minns ni när det var så poppis med digitala ur?😉

/Maria

Fridaaaa
0

Använder enbart mobilen som klocka. Sedan min klocka gick sönder för några år sedan så brydde jag mig inte om att köpa en ny.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Har inte regelbundet använt klocka på armen på flera år. Har klocka som smycke ibland, en lila. Sambon använder inte klocka mer än när han ska vara "fin". Sönerna använder inte klocka. Kanske det kommer tillbaka ?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Min son har t.om köpt sig en ny klocka🙂

/Maria

Intehärutandär
0

Jag har inte haft klocka sedan 80-talet, då man skulle passa tiden hem. Tycker det är obekvämt och i vägen. Nu har jag mobilen, annars finns klockor på stan, station, köpcentra osv. Så, jag kommer nog aldrig ha en igen. Möjligen i ringform.

flisan708
0

Jag använder armbandsur och har gjort i alla tider. Känns tomt utan. På jobbet använder jag systerur.

Carrosh
0

Använder armbandsur, dock inte gjort på två månader då batterierna är slut. Bytte till mig nya klockor strax innan min flytt för 2 månader sen, så jag ska nog ta tag i att byta i dem snart. Börjar kännas tomt utan en klocka på armen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Stephanie
0

Jag skulle vilja ha en armbandsklocka, tycker det är rätt fint! Men så fort jag har nån på armen så ser det bara så fel ut. Antar att det beror på att jag inte är van och kanske också på att jag har ganska smala handleder så att det lätt ser stort ut och "tar över" för mycket.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Carrosh
0

#7 Tror också det handlar om ovana. Var likadant när jag började med klocka igen efter många år utan. Men man vänjer sig snabbt, och man behöver ju inte börja med de största klockorna direkt :) Till slut tycker man iaf att den man har är liten ^^

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Cristine
0

Jag har bara använt mina på fester!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

citytjejen
0

Jag har haft armbandsur ända sedan lärde mig klockan. Tycker det är både snyggt och praktiskt att ha klocka på armen. Jag varierar mellan två olika, ett "silvrigt" herrur och en guldklocka som varit min pappas och som han fick efter 30 års tjänst på Ericsson.

/Christina

Toyan
0

Som citytjejen så har jag haft armbandsur sen jag var barn, tycker det käns tomt utan.

Anders 50
0

Klocka på, det första jag gör på morgonen. Känns naket utan klocka.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Tarotstollan
0

Har alltid klocka på mig när jag går ut, däremot inte inne.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[peter54]
0

Jag har aldrig använt armbandsur till vardags, det har aldrig känts bekvämt att ha ett sådant på armen. Jag äger ett och det används någon gång ibland ungefär lika ofta som vigselringen och halskedjan, det vill säga när vi ska på någon tillställning eller julfirande och liknande.

Istället har jag använt fickur, en gammaldags rova som man vrider upp, men nu när det finns klocka på mobiltelefonen har jag inte fickuret med mig heller längre. När jag är ledig att göra som jag vill använder jag ingen klocka alls, jag gillar att försöka hålla koll på tiden ändå och oftast prickar jag ganska rätt, högst en kvart fel.

Det är som med miniräknare, inte heller den vill jag använda om det inte är riktigt viktiga beräkningar, som exempelvis till deklarationen. På det sättet tror jag att jag håller förmågorna i trim bättre 😉

Maria
0

#14 Det där med tidsbegrepp brukar ingå i minnesutredningar så det är säkert en bra att ha koll på ;-)

/Maria

[peter54]
0

#15 Knoppen är ju den enda del av mig som det inte är fel på (tror jag), så för mig har det blivit ganska viktigt att försöka hålla sinnena friska med vad medel som står till buds. Mycket frågesport och korsord, läser mycket, både fiktion och fakta, ingen klocka för att ha koll på tiden, ingen apparat för att räkna ut saker och som grädde på moset - humor i stora lass, både hemma och borta. 😉😃

Maria
0

#16 Här är det tvärtom knoppen som ställer till det.😉

Jag tränar så gott det går med mycket korsord, läser, och spelar spel som jag inbillar mig gör att jag får tänka som ex Wordfeud som är som gamla Alfapet.

Däremot brukar jag ha dålig koll på tiden faktiskt. Nu den ljusa årstiden kan jag "fela" upp till två timmar har jag märkt och det gillar jag inte….

Mobilen är ett bra hjälpmedel. Inte bara som klocka utan alarm och timer också. Den brukar jag använda flitigt.

/Maria

[peter54]
0

#17 Har du inte koll på väderstrecken då? I så fall brukar det ju gå att se ungefär var solen står även om det är mulet och därigenom få tiden klar för sig.

Maria
0

#18 Det har du rätt i. Väderstrecken brukar jag vara ganska bra på och dessutom så intresserad att jag alltid har en liten kompass i min ryggsäck. Min man säger att jag är den enda kvinna han känner som alltid har en kompass med sig.😃

Jag kanske ska börja koppla ihop detta mer med klockan när du säger det….

/Maria

Mirinda
1

Jag är "klockberoende". När jag måste ta av den för att lämna in för batteribyte och får vara utan, så tittar jag gång på gång på min tomma handled. Vanans makt är stark. Jag tar bara av klockan vid sådana tillfällen och om jag badar bastu. Jag har ett vattensäkert armbandsur, så jag duschar och simmar med klockan på. Skulle jag behöva ta av klockan ofta skulle jag säkert glömma var jag lagt den och få "klockabstinenser".

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare