Världens underligaste
Yrken!
Djurmatsätare
Luktare
Möbeltestare
Spytorkare (berg o dalbanor)
Kycklingssexundersökare
Äggräknare
Vattenruschbanetestare
Bystmätare (på modeller)
Slantputsare
Dockdoktor
Hus och gatupyntare JUL
Kan ni flera?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Statsminister 😂
Hehe
Chipskontrollant hittade jag http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/har-ar-varldens-konstigaste-jobb_8718208.svd?sidan=5
Tampong testare http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/har-ar-varldens-konstigaste-jobb_8718208.svd?sidan=9
Fisk räknare http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/har-ar-varldens-konstigaste-jobb_8718208.svd?sidan=11
😮
😂😂det finns ingen gubbe som skrattar så han gråter!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vet inte om yrket finns, men för alla med välgödd latmask och/eller tidskrävande fritidsintressen borde det vara drömjobbet: Nattarbetande sängtestare i möbelvaruhus.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 Jo då, Det Stora Möbelvaruhuset brukar ju ha sådan testning någon gång om året (även i Sverige), fast man får ju inte betalt. Men mysigt ser det ut!
😃Skulle kunna överväga att vara med om jag fick ta med mig några sköna sängkläder hem. Och en smarrig sängfösare att smutta på efter massagen.😉
Min sons drömjobb när han var liten var att bli en sådan där "restaurangtestare" som i filmen "Ratatoille" och bara åka runt till lyxrestauranger över hela världen😃
/Maria
😃
Jag och min bästa väninna hade i ungdomsåren skämtat om att bli cafétestare. Vi tänkte oss att vi skulle fika oss runt i landet och skriva recensioner om olika caféer i lämpliga tidningar. Vi tyckte att det skulle vara det ultimata drömyrket; att få betalt för att smörja kråset med allsköns bakverk.
För några år sedan kom det ut en bok vars författare hade gjort det vi tänkt ut långt tidigare. Boken väckte en hel del uppmärksamhet. Det kan inte vara sant! sade vi till varandra. De har ju "snott" vår idé. Det kunde ha varit vi som ståtade på omslaget till den där boken. Det borde ha varit vi. Så det så!😉
Kvalitetskontrollant på Johnsson & Johnsson
När ditt jobb känns tungt och tråkigt, och du är på gränsen till depression och inget går som det borde på jobbet, gör då detta:
Stanna till vid ett apotek och köp en stjärttermometer av märket 'Johnson & Johnson'. Öppna förpackningen och läs bruksanvisningen, där kommer du att finna meningen: "Varje termometer har testats personligen i vår fabrik".
Blunda nu och upprepa med hög röst minst 5 gånger:
Jag är glad över att inte jobba på kvalitetskontrollen på 'Johnson & Johnson'.
Jag är glad över att inte jobba på kvalitetskontrollen på 'Johnson & Johnson'.
Jag är glad över…
Zabelle
#11 Den är underbar. Jag är också väldigt glad att slippa jobba där😉
/Maria