Hur röstar du?
Jag tänkte att man skulle samla alla röster i samma undersökning istället för att göra flera olika på alla sidor. Så går gärna in och rösta.
http://relationer.ifokus.se/discussions/53ff77248e0e74172b000547-hur-rostar-du?discussions-1
På Politik i Fokus har den frågan legat ute en månad, så det är rätt många som hunnit "rösta" där vid det här laget.
1# Nja fast i Politik i fokus så är det ca 80 som har röstat.
Undersökning jag skapade på relationer har ca 280 röster. Så det vore kul om fler röstade där också=)
#3 Förvisso, men du skrev ju att man skulle samla alla röster i en undersökning. Då var det redan för sent för det, eftersom det fanns en långt tidigare. Det var mest så jag menade, utan att se det som någon tävling om vilken sajt som har mest deltagare i röstningen.
Överraskande förresten att SD har så stort stöd på en sajt om relationer, det trodde jag ärligt talat inte. Finns det någon som har en teori om hur det kan komma sig?
3# Nja, fast jag har länkat undersökningen på andra ifokussajter också, så det är nog inte bara människor från relationer, dock så hade SD 48% av rösterna innan jag länkde undersökningen på andra sajter,
Så nog är det många inne på relationer som kommer att rösta SD, men jag tror att det har att göra med invandringen. Folk ser det som ett hot mot välfärden som vi har i Sverige, och därför röstar på det enda partiet som ens tar upp frågan.
Så kan man anta att det är men jag vet inte, =)
#4 Du har tur som får ha dina länkar på andra sajter ute - jag försökte länka till undersökningen om man röstar i förtid eller i vallokal från "relationer" till "politik" (i fokus) där samma diskussion finns, men det fick man uppenbarligen inte. Att du länkar till relationer på flera sajter verkar däremot okej - fråga mig inte om logiken…
Jo, du har väl rätt i andra stycket, det är bara det att jag trodde att den som intresserar sig för relationer skulle vara mer "förstående" än den som diskuterar politik, men det är väl bara en fördom…
5# Det kan vara en fördom. Men samtidigt så är jag intresserad av både relationer och politik. Dessutom finns bilar och marsvin med på listan. och jag tror att även om man kanske inte är intresserad av politik så vill man vara med och rösta. Vilket jag tycker är toppen!
#5 Man får länka inne på relationer av rätt anledningar och bra syften.
Angående SD ledningen så vet vi inte alls vilka medlemmar som röstat på sd. Inte ens när det bara låg på relationer är det bara medlemmar från relationer som röstar. Inlägget ligger bland nya inlägg, hamnar på google osv. Så jag garanterar attdet är blandat med folk som röstat.
Det är inte en viss typ av männisla som huserar på sajten relationer. Det är extremt blandat. så ja, det var definitivt en fördom.
Att det redan fanns en undersökning hindrar på intet vis att det skapas fler på andra sajter. iFokus är väldigt stort så att det finns flera trådar om samma ämnen är naturligt.