Ska han aldrig gå?
Dottern överlämnade ett paket och pengar till brevbäraren när han kom men de räckte inte till så jag hörde honom i dörren säga att det fattades, sedan hör jag att han är på väg in.
Jag som sitter vid spisen full med svart kräm i ansiktet som jag haft på för jag kände mig torr i ansiktet, dyker dubbel ned bakom diskbänken och ölapparaten som skyler.
Dottern går för att leta pengar och jag kan inte säga att hon har de 14 kronorna löst i en låda.Jag hör honom säga att han är trött och ska vila lite så han sätter sig i rummet och pratar med katten.
Det var den värsta kvart jag upplevt för jag satt rätt högt och hade huvudet mot golvet.
Det var första gången han kom in och satte sej så jag blev väldigt förvånad och naturligtvis skulle det vara när jag inte kunde visa mej.
Jag höll på att få slag när han satte sej för jag tyckte han pratade om kaffe, men det var om katten.
Idag skrattar jag men det gjorde jag inte igår
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det där påminner mig om dagen efter jag flyttade till en lägenhet vid Hornstull i Sthlm. En kompis sov över då vi var helt slut efter att ha burit upp bohaget för flera trappor (ingen hiss) och då jag inte hade en aning om i vilken kartong maten fanns så ringde vi på hemkörningspizza som "frukost" vid 12 när vi vaknade.
Då pizzabudet kom rätt snabbt blev det panik i den lilla ettan, då enbart en morgonrock fanns att tillgå (svettkläderna sköljdes upp snabbt på kvällen och var fortfarande blöta), så jag gömde mig naken i kokvrån så kompisen med visakortet kunde betala. Men så hade dörren gått i baklås, så ett snabbt skiftbyte med morgonrock fick ske. Men jag fick inte heller upp dörren, men det rara pizzabudet fick ut nycklarna genom dörren och efter en hel del fipplande lyckades låsa upp den.
Så ett snabbt klädbyte fick ske i kokvrån (minimalt med utrymme) så han fick betalt för pizzan (även om han lite pillemariskt undrade om han inte borde få betalt för sina låssmedstjänster också). 😛
Lärdom? Smörj lås direkt när ni flyttar in.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ha ha ha, den var bra!😂
Tack för att ni bjussar på era roliga historier! Jag fick mig ett rejält gott skratt.
Cristine, jag såg det framför mig som en filmsnutt. Och så skrattade jag ännu mer när jag föreställde mig att du hade blivit tvungen att räta upp dig och visa din "ansiktsdekoration" för brevbäraren.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Jag hade en himmla tur att han inte satte satte sig på soffan i köket, det var katten som räddade mig.