Gatukök
Gillar du sådana?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Beror helt på gatuköket 🙂 Vissa är bra, vissa mindre bra.
Men inte nyttig mat där, så undviker helst dem om jag inte måste äta vill säga.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja de är lite nostalgi tycker jag. Speciellt när man har varit ute sent, Då är man hungrig. Lite snabbmat från gatuköket är gott😃
Nyttjar dem väldigt sällan, minns knappt när det var sist.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det finns bara en korvkios värd namnet och den heter just bara "korvkiosk" och finns på Mariaplan i Göteborg.
De har världens godaste hemmalagade mos och har funnits där så länge jag kan minnas.
Det är en liten bod och de har aldrig byggt till. Det är bara en kiosk med lucka och det finns inte ens en plaststol utanför😉
/Maria
Nej. De har sällan vegetarisk kost och har dem det så steker dem det på samma stekbord som kött. Äta glass eller strips på Lappens i Hedemora var tradition som barn. MYCKET för lite pengar. Gäller ännu. Lika roligt varje gång någon beställer en hamburgare över 90 g eller stor strips och inbillar sig sturskt att den ska orka. :)
Säger som talaren ovan, det är väldigt svårt att få vegetarisk mat. Har aldrig tyckt om snabbmat på det stora hela heller.
Så nej, aldrig gatukök. Möjligtvis en glass.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Min man var "gatuköksägare" en kort period när vi träffades så jag har stått och grillat korv på nätterna utanför "parken" i Ellös på Orust.
/Maria
Nuförtiden har ju nästan alla gatukök vegetarisk mat och sibylla frågar tillochmed om det är ok om de steker på samma bord som köttet. Jonsborgsgrillen på avenyn är vegansk och helt fantastiskt när man kommer dit första gången! De näst bästa hamburgarna man kan äta är ju från gatukök.. (De allra bästa är hemmagjorda..) :)
"På natten är alla katter svarta"
#7 På tal om Ellös, fick paket därifrån igår. Från Olssons. 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Haha, där ser man 😉
/Maria
#8 Beror väl lite på var man bor antar jag. Här är det nästan omöjligt. Vissa städer är ju mer veg-vänliga än andra.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Håller mig borta från kolhydrater, så tyvärr. Men gott är det….
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ibland är det gott med en ostburgare på rätta gatuköket förstås där det är rent och god mat samt trevlig personal 😍
susiemicelind fd JereMina 
Har några bra i närheten. En ostburgare kan vara riktigt gott.
En burgare med räksallad från Sibylla är så gott ibland, dock inget jag äter särskilt ofta (våra hemlagade burgare är godast😃)
Och så är det gott med tunnbrödsrulle med korv och räksallad och allt man nu har i, mums!
/Christina
Gott men onyttigt är min inställning till gatukök. Det händer vid enstaka tillfällen att jag äter sån mat, men inte så ofta.
#11 jag har inte varit längre norrut än Sundsvall, så vet ju inte hur det är uppåt. Men resten av landet har jag aldrig upplevt att det skulle vara besvärligt att få nåt att äta. Inget brett utbud kanske, men alla Scan/Sibylla-kök har ju iallafall vegetarisk burgare.
"På natten är alla katter svarta"
Om vi pratar gatukök i Göteborg så kan jag varmt rekommendera Lasse på Heden. Vilka hamburgare!👍
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare