Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 478 ggr
Cristine
0

Favoriten

Pizza,hamburgare,kebab, korv med bröd…

Vilken är din favorit?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Det är sällan jag äter något av det du räknar upp men i så fall väljer jag en "halv special" på Mariaplans korvkiosk i Majorna. Helst med bostongurka till.

/Maria

Cristine
0

Själv äter jag inget av det.

Anders 50
0

Korv med bröd. Men då "made at home."  Åt senast igår.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Afturelding
0

Pizza. Men den måste vara på italienskt vis, inte amerikansk eller något annat. Godast är de förstås på plats  i Italien.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Intehärutandär
0

Jag äter helst inget av dem (veg alternativ). Tycker inte om. Om vi äter "snabbmat' ute, så blir det Subway. Eller plocksallad. Pizza i Italien är himmelskt gott förstås, som sagt innan. Går inte att jämföra med vår.

Maria
1

Den sämsta pizza min man har ätit var i Rom😃 Jag ska erkänna att den pizzan jag åt i Florence inte heller var någon "höjdare" men däremot känner jag en italienare som bor i Sverige och gör underbara pizzor.

/Maria

Afturelding
0

#6 Mina farföräldrar har faktiskt blivit serverade halvfryst mickrovärmd pizza i Venedig 😃 Man ska försöka leta reda på de mindre gatorna och inte ta första bästa om man vill ha riktig god pizza, iallafall var det så i Rom.

/Rebecca

Maria
0

#7 Haha, det var precis det min man och hans vänner gjorde. Valde ut en liten bakgata och kollade in så att där satt mycket "inhemskt" folk och alla tecken som ska vara bra men det var säkert bara otur😃

/Maria

Afturelding
0

#8 Haha, ja, då var det nog mest otur 😃Min erfarenhet är att de som ser värst ut från utsidan är de bästa 😉Den bästa pizzan jag åt i Italien var på en restaurang med girlanger i alla regnbågens färger i taket, plastkalkoner, leksaksapor, öl- och vinflaskor, ja, allt som man skulle kunna hitta på en återvinningsstation under ett år. Lägg då till en massa köttstycken som hängde på tork i pelare, tak och ställningar. Det fanns ingen öppen yta på varken väggar eller i taket . De som ägde restaurangen pratade inte ett ord engelska heller.

/Rebecca

Intehärutandär
0

#6 Vi åt i Sicilien. Tror vi bara åt en gång. Var tillsammans med Guvernören och andra "gubbar". Supergod vedugnbakad.

Cristine
0

I Napoles finns de bästa Pizzorna

Maria
0

Mitt livs bästa pizzor, tro det eller ej, har jag ätit i Grekland. Jag som inte är så förtjust i grekisk mat😃

/Maria

[TanatosNyx]
0

Grannpizzerian har helt fantastiskt goda kebabrullar! 😍 riktigt fräscht ställe!

citytjejen
1

Burgare gjorda hemma av egenmald högrev, grovmalen sådan! Det är en favorit. Steka på och så in i ugnen med gruyere-ost på (med reservation för stavningen🙂). Ska vara rosa i mitten när man avnjuter den!

/Christina