Har ingen rädsla för spindlar, skulle nog faktist kunna hålla den där i handen. 😛😉
Den tyckte till o med jag var otäckt stor. Det small ju till när den landade på marken.
Zabelle
Ja, jösses. Den var riktigt stor. Skönt att hans tjej fått det "bekräftat"😉
Jag hade inte klarat av den spindeln faktiskt. Konstigt, då jag kan handskas med alla andra kryp. Jag har ju t.om haft vandrande pinnar.
/Maria
Spindlar är så vackra djur. Ett av mina favoritdjur faktiskt, och har alltid varit 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag håller med om att spindlar är både vackra och fascinerande. Vi hade en stor en förra sommaren som bodde i vårt staket. Min man fångade flugor och "smätte" in i nätet till "honom" och det var hur intressant som helst att se hur han spann in alla byten i små kokonger.
Jag gillar spindlar på lagom avstånd🙂
/Maria
Gillar spindlar, särskilt de stora svarta.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag minns med rysningar de stora svarta som fanns i jordkällaren när jag var barn. Svarta med stora kroppar och långa ben och så hängde det vita kokonger i taket som jag gissar var spindlarnas "bebisar"😛
/Maria
I Australien gör man klokast i att försäkra sig om att man inte kommer att dela stövlarna med svarta änkor.
De kan ha vissa sammarbetssvårigheter..
Jag är rädd för spindlar, och kommer de in (de som är stora och läskiga enligt mitt tycke) så slår jag ihjäl dem med berått mod. Vi har en fin korsspindel på uteplatsen som sitter i sitt nät, det är lite som terapi för mig att "han" sitter där 🙂
/Christina
Om man har spindelfobi, lär det hjälpa att "umgås" med spindlar.
I vissa fall kan detta leda till ett passionerat intresse, för djuret ifråga.