Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 267 ggr
Maria
0

Godmorgon 9/8

Godmorgon alla denna soliga lördag.

/Maria

stina63
0

God morgon Maria..
Jobbar kväll sitter här nu tar de lugnt innan jag ska iväg. Skönt jobba kväll.

Önskar er alla en skön lördag

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Solen sken…jag tvättade och hängde ut.  Och nu regnar det.

Ägg är gott, och de små är bäst! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

God morgon flickor och ni som kommer efter mej , efter nattens dramatik så är det sol från bar himmel igen.

Fast jag rest runt i världen  i flera år så har jag aldrig sett i mitt 73 åriga liv en åska som liknar den som gick igår , den snodde runt mitt hus i över en timme och vi såg blixtar var 3-5 sekund.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Toyan
0

God förmiddag!

Blev det omelett Anders?

Oj Christine, skrämmande när det är så intensivt.

Här ser det ut som att det kan bli lite växlande väder, glad om det inte är så varmt.

Ha det gott allihopa🌺

[peter54]
0

God afton 🙂

Här har varit varmt som bara den, 29 grader som mest och för det mesta har solen lyst med några enstaka moln svepande förbi nu och då. Jag sov till 12 idag, har haft så fruktansvärt ont i min högra axel så igår kväll blev jag tvungen att ta en oxynorm (morfinderivat) för att kunna sova.

Smärta i axlarna har jag haft i flera år, men nu är det värre än värst och den blir värre så fort jag försöker lindra den med massage, värme eller något annat. Ofta strålar den ner i underamen och handen och det är svårt att stå ut. Röntgen på torsdag som ska visa om man måste göra något ingrepp.

Fyra smärtframkallande grundorsaker för smärtan är konstaterade. Dels har jag inlagringar i lederna som gör dem stela och framkallar smärta, dels har jag dålig blodförsörjning till kuffmusklerna i leden och dels ligger en stor nerv i kläm. På detta finns muskelskador i form av bristningar i inflammation.

Av smärtskäl har jag inte gjort mycket nytta alls idag. Vi tog en sväng till Östa och badade i Dalälven, inte jag förstås, jag gick runt med kameran istället.

Anders 50
0

#4  Nej..jag steker eller kokar dem. Ibland confiterar jag dem. Det är Vaktelägg.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

#4 Väldigt underligt tycker jag Toyan!

#5Förstår inte hur du håller ut ibland,själv är jag allldeles smärtfri… .tack och lov, men har gått igenom dessa smärtor också.

#6 Vaktelägg åt jag mycket i Frankrike, jag visste inte att de finns här.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#7 Jag har ju fru och barn och måste klara av det här, familjen funkar ju även som batterier, energikälla. Vore jag ensam hade jag nog haft svårt att mobilisera kraft nog att stå ut.

Jag har mycket smärta och så har det varit i många år. Sannolikheten att det ska bli mindre smärta över tid är liten, nästan obefintlig och det har förstås att göra med mina grundsjukdomar, diabetes och njurinsufficiens. Sjukdomarna i sig skapar ingen smärta, men konsekvenserna i kroppen av dem gör det.

Just nu är höger axel svår och allra värst är det när jag måste sitta stilla i nära åtta timmar på dialysen när det gör så ont att tårarna nästan sprutar ur ögonen. Jag har alltid med mig mina smärtmediciner eftersom de bara har Alvedon, Ibumetin och Citodon där. Oxynorm tar udden av smärtan, men det finns inget som tar bort den.

Den här veckan har varit ett rent helvete, men jag har mig själv att skylla för det. Jag sköt fyra skott med hagelbössan förra lördagen trots att jag redan hade rejält ont i axeln och min "sidebysidetolva" är elak.

Det är bara huvudvärk jag klarat mig ifrån, den sorten har frugan fått så det räcker av istället. 😉