Förälskad
Är det inte alltid bra att vara, forskarna har kommit fram tiil att hjärnan blir stressad och det är därför man ibland uppför sig idiiotiskt för man tänker inte klart
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
..antagligen helt sant, då jag upplever att tiden aldrig räcker till och att jag hela tiden befinner mig "på väg".. mest stressad känner jag mig när jag kör bil, på väg till jobbet, hemmet, Stefan.. bråttom bråttom..
Men
vad som är ännu lurigare är att jag aldrig är helt nöjd..
är jag hemma så vill jag åka till Stefan och är jag hos Stefan så vill jag åka hem o greja o klappa katten som nästan blivit ensamstående med hus.. och så åker jag hem och får ändå inget gjort.. 😟…. snacka om moment 22…
Fast idag så gjorde vi en bra plan! först åkte vi till mina äldre bekanta o fikade o sen åkte vi hem till mig o röjde i källaren/garaget. Varje år så blir det ju vårstädning och nu väntar 3-4 vändor till tippen med saker som ska kastas.. dagen har varit produktiv..
😃☀️❤️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
såg ett program på tvn för nåt år sen där en forskare gav uttrycket.. att vara kär att vara vetenskapligt dum i huvudet.. och man borde stå under förmyndare i ungefär 1 år..
vetenskapen har bevisat att när man är kär så stänger vissa delar av hjärnan av helt enkelt..
😂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Japp så är det!😃

Folk tar droger, dricker sprit och äter tabletter! Allt för att få ett rus!
Naturen, Moder Jord eller Vår Herre , välj själv! Har gett oss ett naturligt Rus. Kärlek !
Efter att ha varit gift i 47 år är jag lika kär nu som då.
Men tänk efter spelar inte denna galenskap ett verkligt behov?
Vad är det som gör att man gärna riskerar sitt liv för dem man älskar?
Överlevnad för barn eller maka i en risk eller katastrof !
Själv tycker jag att kärlek är något av det bästa som finns, att vara kär är underbart! Tycker nog att jag fungerar hyfsat bra ändå trots att jag är en person som lätt går och "förälskar mig".. det gäller att placera sina känslor på ett ställe och allt annat på ett annat ställe, eller hur man ska säga. Att inte låta dessa känslor ta över hela ens liv, det är då det kan gå galet. Samtidigt hur härligt är inte det?
Kan inte annat än att hålla med om…att vara kär är underbart!
Det som är så härligt att vara förälskad, även om jag medger att man blir lite koko. ;) Kär har jag sällan varit.
Det är härligt att läsa hur lyriska ni låter… sedan kan det finnas andra avigsidor med förälskelsen också och det är när ena parten är alldeles blind
och den andra parten unyttjar personen och styr dennes liv och ekonomi.
#8 Ja men det är ju så härligt, så är det bara, håller du inte med? 🙂Ja tyvärr gör kärleken ont (för det mesta!), och kan göra andra illa, som när man blir utnyttjad som du säger. Därför är det viktigt att kunna komma ner på jorden ibland.
Ett gäng vänner landar hos en man som hyr ut stugor han blir vän med dem och tala om sina drömmar att bygga mer stugor och samlingslokal mm. Vännerna som är många trivs väldigt bra där och börjar hjälpa till med byggen och annat och lycklig värd sänker hyran som tack för hjälpen. Alla glada och nöjda och platsen är populär. ..så kommer HON och värden blir förälskad (och blind) . Hon höjer hyror och allt som går att höja och 10 familjer lämnar stället utan att värden försöker göra något åt det, Stället töms eftersom. Hur kommer det att gå för honom om han inte vaknar.
#10 Antagligen ser hon till att vara ägare till hälften och mer, och sticker med det en vacker dag. Och så står han där utfattig. Inget ovanligt scenario alls.
Men han får väl tänka tillbaks på de lyckliga stunder han fått. 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja…det finns många variationer av Kärlek!
Ja. Tyvärr blir man "lite" (?) dum, och blind, för ett tag.
Det är tur att förälskelse inte "varar" för evigt. 😉
Det bästa är nog att vara sig själv.
Det handlar om hur man behandlar andra människor. Tror jag.
#10 Om det är ett trevligt ställe kommer det säkert andra människor som vill hyra där.
Bara för att värden höjde priset behöver det inte betyda att hans partner var elak.