Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 481 ggr
Nadesch1
0

God morgon 4/8

Från ett grått Tynderö säger Nadesch och Cristine Hare bra.

Universum är mitt hem

Nadesch
Anders 50
0

God förmiddag!

Nyss hemkommen från apotekbesök. 

Finns det något tråkigare ställe att besöka ? Tog nästan en halvtimme att köpa ögondroppar till hunden!!  Och mina mediciner hade ju så klart inte hemma som vanligt.  

Tänk om de kunde anställa mer än EN behörig apotekare, eller vad de kallas. Nu får man stå i ny kö och vänta på att hon ska komma och kontrollera och skriva på.!  Suck! 

Nu ska jag åka gräsklippare en stund innan det börjar regna.

Ha en bra måndag.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Toyan
0

God förmiddag!

Inne är det nu 28 grader🥵

Ha en fin dag med allt ni hittar på🌺

Intehärutandär
0

Jag bakar bröd i hettan (tar snålskjuts av värmen). Fönstren är öppna, fast det luktar brandrök ännu (som gravid tycker jag idag att bränt trä luktar gott! 😎). Idag syns t o m röken tydligt som dis/dimma. Hoppas Sala får regn snart.

Ska nog möblera klart idag. Tonåringen har tagit över övervåningen, som aldrig används ändå. Så vi ska upp med säng, byrå och xbox. Och ev. borra klart för draperi vid trappan. Har ett hörn vid sidan om trappan, som många med denna planlösningen har till (gäst)säng. Saken är den att jag har lågt blodtryck och kan inte titta uppåt. 🤦‍♂️

[Sisa]
0

Hej alla vänner, hoppas ni mår bra, dricker massor av vatten och har en bra dag!

stina63
0

God eftermiddag

Så har man börjat jobba igen. Men inte blev många timmars sömn. Semester sen åska i natt. Jösses som de small. Men hugo och Anton dom satt vid fönstret tittade på fyrverkeriet.

stina63
0

Här är bilder från malmö i natt från sydsvenskan där folk har fotat,, Jösseamalia

åskabilder

Intehärutandär
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu stinker det mer rök här, och inte undra på då man kollar ut. Man ser inte långt nu. Läste att 10.000 hektar brann nu, eller om det ökat med 10.000 ? Läskigt att man märker av det 10 mil bort - och ännu längre upp i Dalarna. Grannarna har sina ungar ute, varför förstår jag inte då det sticker i halsen. Spike fnyser konstant då han är ute. Fast å andra sidan brukar de inte hålla koll på ungarna. 2-3 åringar springer lös hela dagarna utan en vuxen eller storasyskon i närheten…

stina63
0

De är otäckt med branden.. Hoppas att det vänder och att de kommer en enorm regn så de blir lättare att släcka branden

Fridaaaa
0

Halloj!

Kvavt och eländigt. Skulle blivit åska här men verkar inte bli så. Behövs här nu.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

#7 Oj, hur nära bor du?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Intehärutandär
0

#10 Det är 10 mil från Sala. Regnar aska nu också. Kom och tänka på askmolnet från Islands vulkanutbrott för några år sedan då hela England var täckt.

aggeelin
0

Oj, tio mil och så regnar det aska!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Oj, jag hör att de pratar om branden på rapport nu och tror att den inte kommer vara under kontroll förrän slutet av augusti😮

/Maria

stina63
0

Hoppas värkligen att de kommer mycket regn.

Intehärutandär
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aska i trädgården nu ikväll. Vitt staket, ljusgrå bänk. Är långa köer till biltvättar, vilket är onödigt till det är släckt o moln borta. I Falun rekommenderas att hålla sig inne.

Fridaaaa
0

#15 Usch :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
0

God natt 🙂

Här har varit sanslöst varmt idag, 34,4 grader i skuggan. Frugan sa att några mil väster om Sala var det 36 grader när hon skjutsade vår dotter till ridlägret idag i trakten av Surahammar, därifrån kunde man se det enorma mörka molnet som hänger över brandområdet. Nu pratar man om att evakuera hela Norbergs tätort, där bor 4500 personer.

Brandförsvaret är visserligen tacksamma för all hjälp de fått, men samtidigt är det mycket farligt. Nio personer blev avskurna i eftermiddags när rötterna på stora träd brinner av och de brinnande träden faller och skär av reträttvägen. Uppgifterna om ytan som brinner varierar mycket. På text-TV står det 20 kvadratkm, medan de på nyheterna säger 10 000 ha.

Glöd "hoppar" upp till 1 km, så brandgatorna som först höggs som var 150 meter breda hoppade elden över lätt som en plätt. Branden rör sig i nordvästlig riktning och därför hamnar röken i Dalarna nu istället för här. Vi har inte känt av någon röklukt sedan i lördags.

Cristine
0

Oroande bo nära en sådan eldhärd!😕

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
0

Jag har en kusin med familj och hundar (Spikes mor o bror bl a) i Norberg. De är kvar än så länge, men beredda att ta sig till Hedemora, Dalarna om det behövs. Såg många häromkring som hjälper med djurtransport och hagar på facebook igår. Det är inte lätt att finna plats för 120 mjölkkor t ex.