Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 252 ggr
[Sisa]
0

Simma lugnt!

Hörde att det finns många svenskar som inte kan simma. Hur långt simmar Du? Har Du någon gång råkat ut för nåt som har med vatten att göra ?

Fridaaaa
0

Vet inte hur långt jag simmar nu, simmar knappt längre :P

Hamnat under en flotte en gång, panik ja!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Jag simmade mycket för och tog alla simmärken upp till Guldmagistern. Minns att jag simmade 25 m under vattnet och minst 2000 meter i havet när vi långsimmade.

Jag har personligen aldrig råkat ut för något mer än att jag skurit mig illa under foten i vattnet.

/Maria

piff&puff
0

Jag kan tyvärr inte simma.

Anders 50
0

Klarade ju 200 meter när jag gjorde militärtjänsten, var krav på det då, men fuskade lite.  😉 Och det är inte många simtag jag gjort sen dess. Trivs inte där jag inte bottnar och badar sällan. Minns knappt när det hände sist.

Men gått genom isen har jag gjort några gånger, men inte på djupare vatten än jag bottnat. Jo en gång i en liten göl ute på mossen, men hann rädda mig innan jag gick i ordentligt.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Intehärutandär
0

Jag kan nog simma långt, men har inget ställe att öva på. Finns bara älven nära och den vägrar jag hoppa i. Plaskdammarna går ju inte att simma i. ;)

Mirinda
0

Jag kan simma långt om jag gör det i maklig takt. Blir jag trött kan jag pausa genom att ligga och flyta en stund.  Njuter jättemycket när jag kan koppla av på det viset. Jag är ett riktigt "vattendjur" och badar så ofta jag kan på sommaren.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare