Godmorgon, torsdag 24 juli
Godmorgon på er!
Dagen började trevligt. Vi har varit hos kompisar och spelat spel. Innan dess var vi på överraskning (underhållning på ett slott, Trystorps slott) och dessförinnan god mat.
När vi kom hem, tidigt på torsdagen vid 01.30 tiden visade sig att en av de slarviga katterna hade kissat så nära kanten på lådan så att det kommit på golvet och kanten på lådan. Så nu har jag städat två kattlådor och skurat i tvättstugan. Och av bara farten fyllde jag upp kattmat och lite annat som behövde göras (vi åker på semester till Grekland om några dagar så vi städar fint i huset före resan).
Dags för sängen och sovmorgon. Ha en fin torsdag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon Agge och alla andra som vaknar.
Jag känner igen det där med kattlådan. Igår när jag kom hem så låg det en liten "korv" på kanten.😉
Vart i Grekland ska ni resa?
/Maria
Min envetne man gick iväg till jobbet med sin nybrutna arm ändå. Jag tyckte att han kunde vara hemma åtminstone idag och imorgon men men….
Han ska röntga den nästa vecka för att se så det ligger rätt och så var det några småflisor som man var lite osäker på. Hoppas han slipper operation.
/Maria
Godmorgon igen. Ligger i sängen och ska vakna till. Kunde nog sova mera men klockan säger att det är dags att gå upp. Vi åker till Skiathos i Grekland på lördag. Där har vi varit tidigare. Husets husse har jobbat så mycket då den här gången ska vi inte åka tunt och upptäcka utan bara vara, äta gott och läsa böcker.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

God förmiddag!
Tittar i och önskar er en fin dag🌺
God förmiddag 🙂
Här är 29 grader i skuggan redan nu och de har varnat för att det kan bli 32 framåt eftermiddagen. Jag får nog vara mycket försiktig en sådan här dag så att jag inte äventyrar hjärtat. De som haft en hjärtinfarkt riskerar ju i högre grad än andra att drabbas. Endera får jag vara inomhus, eller kanske vi kan åka någonstans med bilen där det fläktar.
Min idé att åka till Gysingeforsarna sprack ju i tisdags eftersom ungarna fick hit kompisar, men kanske har de lust idag. Jag ska fråga när de behagat komma upp ur sina slafar 😉
Midda! 2 arbetspass kvar - sen semester.. Värmen börjar knapra på mina nerver och inatt drömde jag att det hällregnade ute.. vaknade - inte en droppe.. önskar lite regn/åskväder nu så det får blöta marken och rensat luften lite.. Nästa vecka blir det helledigt och igår fick jag en begagnad brasse-stol så det blir en stund på stranden varje soldag har jag lovat mig själv - ska köpa tjock bok oxå 🙂☀️☀️☀️😎
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Hej hopp.
Idag har jag tömts på blod. Inte helt, men fyra rör blev det. Får se om testsvaren säger någonting. Var även tvungen att ta en atarax när jag var där, för ångesten kom smygandes. Som tur var kom ångesten först efter att blodet tagits, så det är alltid någonting. Hon som tog blodet var väldigt trevlig och visste vad hon gjorde, så det hjälpte lite.
Sen på väg hem handlade vi lite, och jag fick mina älskade mjölk Pocky! 😃 Så det kan jag trösta mig med i alla fall.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Gomidda!
Stack iväg till bolaget tidigt (man får passa på och göra inköp tidigt innan solen kommer upp för högt) och köpte lite gott öl. Hängde på låset vid öppningsdags och kände mig nästan som en A-lagare. Pratade med en kvinna där utanför som kände sig likadan som jag. 😃
Annars är det som vanligt, ut i solen och jobba, in i skuggan, vila, dricka, o.s.v.
#8 Hoppas de hittar nåt positivt i proven.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Hoppas verkligen inte det är någonting, men har ju inte mått toppen senaste tiden heller, så man vet aldrig. Har ju struma och giftstruma i familjen (mamma har haft bägge och en av mina bröder har haft struma) så det är fullt möjligt att jag någon gång i livet kommer råka ut för det. Men vi får helt enkelt se vad som händer när jag får provsvaren.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
God kväll här på LK.
Jag varmt är det,Går då inte o klaga på.
Anders. Hoo.🍸,,🏆
Kaipon. Oj!! Inte bra. Så nu hoppas vi att det inte är Något.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Idag har jag haft en helt fantastisk dag med sol och bad (nåja, doppa till knäna) i glada vänners lag. Grill och mys i solen och svalka mellan varven i skuggan. En sån där toppendag helt enkelt. Tyvärr fick jag inte en gnutta färg på mig! inte ens lite rödton på huden. Men jag är glad ändå!