God morgon lördag 19 juli
God morgon folket. Jag ska snart gå och göra en kopp te, sen försöka sova lite. Sömnen har blivit lite sämre senaste tiden, vilket inte alls är bra.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Godmorgon alla som vaknar.
Solen skiner i Göteborg idag igen och inatt när jag var uppe vid 03 så var det 14 grader. Ganska skönt när nätterna är lite svalare.
/Maria
Gomorron KaiPon , Maria och alla andra, jag är också uppe sedan 20 min över 2, passat på att betala räkningar. Njut av dagen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mårning. Klart sämre sömn på nätterna men svalt här med. Nästa vecka lovar vädergudarna varmare men hoppas att nätterna ändå blir svala. Skapade mig ett villha-behov igår då jag gjorde en sväng o kollade på ny bil.. suck.. så nu står jag med fötterna i var sin besluts-spann.. jobbigt. =) men lite kul oxå..
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmorgon. Underbar font väder. Sover gott i mitt svala hus. Idag ska jag iväg fira mamma. Hon fyller år på tisdag men då jobbar jag. Så vi firar henne i dag. Ha en skön solig
Godmorgon!
Sover heller inte så många timmar på nätterna, men det kunde va värre. Och här hade termometern stannat på +6 inatt.
Idag ska det fixas nytt bete till kvigorna, gräset har varit grönare på andra sidan två gånger nu så nu ska de få en annan hage…med elstängsel runt.
#3 Bara slå till! 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#5 Anders50 - jo.. det blir nog att jag slår till för Ödet har nog svingat sitt spö.. skulle kolla på en Golf -12: a och ringde då min lokala VW-verkstad för att kolla lite olika saker.. Han i andra änden frågar - ska du sälja din Polo privat? Min son behöver bil.. eh.. vet inte..
var o kollade på 2 bilar. golf-12:an var sunkig och kändes minst 10 år gammal.. men golf -13 bluemotion.. suck ja.. kär.. på studs..
så igår em ringde verkstadsgubben igen o kollade polon o idag ska de komma o titta på den.. så jag ska nog ha den där golf-13 verkar det som.. =) får se nästa vecka när jag provkört den.. Har lusläst olika tester på nätet om prestanda o förbrukning.. glädjesiffror men även om man pytsar på med verkligheten så är den snål ändå att köra.. =)
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#6 Tja. . nån deciliter mer eller mindre i förbrukning spelar ingen roll. Misstänker att du är golf-ägare i nästa vecka då. 😉
För övrigt så är 11-kaffet urdrucket, fb och LK kollat, så nu bär det ut i värmen för att svettas och slåss med blinningar och andra stickande diton igen.
Go dag!
Blivit "tant" Frida till en liten Collin idag 🌺 Äntligen ville han komma ut 😉
Städar för fullt samt passar hundar (dock borta hos dem i omgångar då Lillan löper, fel tillfälle haha). Städar även lite hos dem så de slipper tänka på det när de kommer hem :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hälsningar från Rättvik!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#9 Åh Rättvik…där har jag varit flera gånger men bara vintertid. Kan tänka mig att där är väldigt fint nu med Siljan och all fin natur.
/Maria
God kväll 🙂
Här var soligt och fint fram till middagstid ungefär, men sedan drog ett av de värsta åskväder jag har varit med om in över oss. Regnstormen som följde ledde till att det blev vatten 1,5 meter in på altangolvet från alla tre håll, altanen har tak med 40 cm överhäng. Jag kastade in dynorna, men hann ändå inte med, flera blev blöta.
Temperaturen sjönk från 24 till 15 grader på tre minuter och de tomma 200 liters regntunnorna fylldes på ungefär lika kort tid. Jag har aldrig sett så mycket vatten på vår grusade uppfart. Jag hann dra ur alla kontakter utom de fasta telefonerna, så nu är de döda. Strömmen var borta till och från under de dryga två timmar som åskvädret varade.
Jag såg att blixten slog ner någonstans mellan oss och Harbo, men det verkar ha varit ett träd som träffades. I Uppsala sog blixten ner i ett radhus och orsakade brand i taket. Flera översvämningar i källarvåningar har också skett efter skyfallet.
Godkvälls
Så skönt nu fungerar datorn igen, . Fick fabriksåterställa den fick hjälp från affären jag köpte den. Tog en stund innan dom fick fram den också. Men nu gick de. Allt fungerar men får installera in allt igen.
Ha en skön lördag
Gokväll!
#8 Hänger inte med riktigt med vad du menar med din första rad? 😉
#12 Så bra att det ordnade sig. Fungerande dator är bra att ha! 😉
Nu äntligen börjar det bli lite svalare, bara 23 grader. Har varit 29, stekande sol och så gott som vindstilla idag. Regnbromsarna har varit hemska till att bitas.
Kvigorna har fått nytt bete och de verkar trivas.
#13 Min sambos lillasyster fick en pojk idag vid namn Collin 🙂
#14 Aha…var det på det viset. Man vet ju aldrig med dig och dina djur. 😃
#15 Haha Fast skaffar jag nytt djur blir jag inte "tant" utan "mamma" eller "matte" 😉
*14 Grattis till din sambos lillasyster Frida
#17 Hon tackar nog🙂
#13 Nämen, vilket sagoparadis! Gud så vackert! 😍
#8 Grattis Frida 🥳
I övrigt är det väl närmast att skriva god natt, så sent ute som jag är 😂 har haft en lugn dag, sånär som en ny tripp till läkare. Hade hemska magplågor i natten som var, läkaren säger misstänkt gallproblem, jag säger urjobbig magkatarr eller kanske magsår, så vi gjorde dubbelt upp i undersökningsväg, så har fått en gastroskopi och ett ultraljud av gallan bokad. Den där gastron har jag väntat på i många långa år! Kors i taket, äntligen någon som lyssnade på mig. En alldeles superb nyutexaminerad läkare, ja hon hade till och med överläkare med som övervakade allt, som jag sen fick lämna betyg åt över hur jag tyckte hon skötte sitt jobb. Glad i hågen över att äntligen blivit tagen på allvar fick hon så klart bästa möjliga omdöme av mig.