Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1032 ggr
Cristine
1

Glassen

Den blir det mycket av nu när det är varmt. Dottern har en mjukglass maskin, så igår gjorde vi bananglass med varm choklad.

Vad föredrar du mjuk eller hårdglass?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[mommo 12]
1

Kulglass i rån :)

Maria
0

Kvalitetsmässigt så ska man väl kanske inte äta mjukglass "ute" men jag bara älskar mjukglass.😛

/Maria

fuzzie
1

Mjukglass i bägare med vit choklad topping! Mumma! 😍 

Annars gärna kulglass i rån av smaken MELON, polka, saltlakrits, hallonsorbet och macaron! 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[mommo 12]
1

Hallonsorbet och choklad, det är gott! I rån så klart. Om man mullar någon med rån heter det då att man rånar den personen?

[mommo 12]
1

Fin bild förresten.

Intehärutandär
1

Mjukglass (vanilj) i bägare med massor av minimaränger och ett geléhallon. :) 

Gillar kulglass med, fast det blir väldigt sällan. Grönt äpple, körsbär, pistage är favoriterna.

aggeelin
1

Lakritsglass !!!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[TanatosNyx]
1

åååh gud, mjukglass är ju bara så gott och somrigt!

[peter54]
0

Jag gillar mjukglass om den är krämig, på många ställen känns den vattnig. Däremot har jag svårt för alla märkliga smaker, jag vill bara ha vanlig vanilj, ren utan strössel. Den godaste mjukglassen jag smakat var dock inte vanilj utan apelsin. Det var vid båthamnen i Trosa för 25 år sedan 🙂

aggeelin
0

För länge sen fanns (på Konsum hos oss) något som hette "Åse-glass". Det var en strutglass med lite jordgubbe i. Mums så god!

Är det någon om minns den?

Cristine
0

Den brukade jag köpa!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

#11 Visst var den god? :)

Maria
0

Den minns jag också🙂

Jag har precis i skrivandets stund nyss ätit en mjukglass när vi var och handlade….

/Maria

citytjejen
0

Mina favoriter är hårdglass som man mojsar ihop i skålen! Mjukglass är gott men då ska det vara i bägare, äter jag glass i strut/rån så slänger jag struten/rånet för jag tycker det är så torrt att tugga i sig den. Mina favoriter är vaniljglass, tobleroneglass och daimglass! Isglass tycker jag bara är obehagligt att äta😮

/Christina