Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 463 ggr
Maria
0

Kantareller

Idag köpte min man jättefina kantareller. Visserligen från Polen men de kostade bara 50 kronor kilot så ikväll blir det en kanatarellmacka🙂

Gillar ni svamp?

/Maria

[TanatosNyx]
0

50 kr kilot :o waow, vad avundjuk jag blir 😃 så gott!

JohannaEkroth
0

Oj, avis jag blir! 😛 Kantareller är min favorit! Brukar plocka när det är säsong. Har lite trattkantareller i frysen som tur är.

Färska champinjoner är en annan favorit.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

aggeelin
0

Kantareller är gott!! Hoppas på att hitta i skogen i sommar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

Smörstekta gula kantareller på knäckebröd är riktigt godis, men trattisarna tycker jag inte om att äta så, de passar bättre i såser och stuvningar, men ordentligt torkade och hårt stekta först, annars smakar de bara jord tycker jag.

stina63
0

Gott så gott,,,

Maria
1

Nu är jag proppmätt.

Jag stekte vitt bröd och sedan blev det en rejäl hög med kantareller på toppen. Gott….

/Maria

Anders 50
0

50 kr var billigt!   Här måste det komma mer regn för att det ska bli gott om svamp. men som tur är så finns det ett bra lager kantareller i frysen och torkade tratt-dito i glasburkar.  :-)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

penke
0

svampareller är gott😛
 jag har kvar både torkade o frysta,
 det har ju varit ganska torrt, men efter senaste regnen finns det lite mer hopp !

penke

Mirinda
0

Visst älskar jag kantareller. Men får jag välja mellan kantareller och solsken just nu väljer jag definitivt sol och värme. Vi ska på campingsemester i Norrland och jag vill inte frysa. Kantarellerna kommer under sensommar och höst ändå. Jag har fått nog av regn och kyla.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Karmatarerskanise
0

Var hittade du så billiga kantareller?  🤤

Maria
0

Måste fråga min man men han är iväg och handlar igen: Denna gången brädgården😉

/Maria

[peter54]
0

Nu ar jag varit på promenix till ett av mina kantarellställen, men där fanns inte ens en enda liten gul knapp.

Intehärutandär
0

Nej, jag gillar att plocka svamp och är bra på att hitta. Men äta - helst inte. Håller mig till Quorn i form av svamp då. Ev. kan jag smaka smörstekta kantareller om det är krispigt. Mjukt växer i munnen. Och burk-champinjoner ser ju så oaptitligt ut. Grått, sladdrigt och smaklöst.