Kantareller
Idag köpte min man jättefina kantareller. Visserligen från Polen men de kostade bara 50 kronor kilot så ikväll blir det en kanatarellmacka🙂
Gillar ni svamp?
/Maria
50 kr kilot :o waow, vad avundjuk jag blir 😃 så gott!
Oj, avis jag blir! 😛 Kantareller är min favorit! Brukar plocka när det är säsong. Har lite trattkantareller i frysen som tur är.
Färska champinjoner är en annan favorit.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Kantareller är gott!! Hoppas på att hitta i skogen i sommar.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Smörstekta gula kantareller på knäckebröd är riktigt godis, men trattisarna tycker jag inte om att äta så, de passar bättre i såser och stuvningar, men ordentligt torkade och hårt stekta först, annars smakar de bara jord tycker jag.
Gott så gott,,,
Nu är jag proppmätt.
Jag stekte vitt bröd och sedan blev det en rejäl hög med kantareller på toppen. Gott….
/Maria
50 kr var billigt! Här måste det komma mer regn för att det ska bli gott om svamp. men som tur är så finns det ett bra lager kantareller i frysen och torkade tratt-dito i glasburkar. :-)
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
svampareller är gott😛
jag har kvar både torkade o frysta,
det har ju varit ganska torrt, men efter senaste regnen finns det lite mer hopp !
penke
Visst älskar jag kantareller. Men får jag välja mellan kantareller och solsken just nu väljer jag definitivt sol och värme. Vi ska på campingsemester i Norrland och jag vill inte frysa. Kantarellerna kommer under sensommar och höst ändå. Jag har fått nog av regn och kyla.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Var hittade du så billiga kantareller? 🤤
Måste fråga min man men han är iväg och handlar igen: Denna gången brädgården😉
/Maria
Nu ar jag varit på promenix till ett av mina kantarellställen, men där fanns inte ens en enda liten gul knapp.
Nej, jag gillar att plocka svamp och är bra på att hitta. Men äta - helst inte. Håller mig till Quorn i form av svamp då. Ev. kan jag smaka smörstekta kantareller om det är krispigt. Mjukt växer i munnen. Och burk-champinjoner ser ju så oaptitligt ut. Grått, sladdrigt och smaklöst.