Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 342 ggr
tjohosan
0

pms

Gah hur hanterar ni PMS? Jag kokar av ilska och har slängt ut mig både det ena och det andra till resten av familjen. Men är så arg så jag tänker inte be om ursäkt.

Hur brukar ni göra för att få det att lugna ner sig?

tlover
0

Är det illa brukar jag dricka örtte på daggkåpa.

Mot smärtan tar jag örtte på rölleka istället.

l'm back

[peter54]
0

Här har vi inget sånt vad jag har märkt.

Maria
0

Jag har nog aldrig känt av PMS i större utsträckning.

Jag har alltid haft ett kort temperament men det har gått över lika snabbt så långsint är jag inte😉

/Maria

Cristine
0

V🤔ET INTE ENS VAD DET ÄR!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#4 Premenstruellt syndrom, i vardagsspråket "humörsvängningar inför menstruation"

tlover
0

#5 det är ju inte bara humörsvängningar man kan även få mensvärk, bli svullen osv

l'm back

[peter54]
1

#6 Ja såklart, men det påverkar ingen annan än den som drabbas. Humörsvängningarna däremot, är ju det som den övriga familjen kan bli måltavla för.

cattisa
0

Varm filt, varm kopp te, bra bok, gärna en gosig katt, och ingen som kommer och stör i onödan! 😉

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[peter54]
2

#8 Svårt att uppnå det om man lever i en barnfamilj 🙂

stina63
0

Vet inte vad de är mera. ´Hehe, Men när jag var yngre då fick man bita ihop lite. Men man märkte att man var lite mer retlig tände till lite snabbare skällde lite
Om de blir för jobbigt får man gå till läkaren/gynekologen få kanske något. Så man känner sig lite bättre.

Karmatarerskanise
0

Jag hade fruktansvärd pms förr. Först när jag började med p ringar försvann det.

Jag var riktigt hemsk. Blev djupt deprimerad och var som en tickande bomb. Ingen ville vara nära mig.

citytjejen
0

PMS har jag tack och lov sluppit, verkar vara riktigt hemskt för vissa (och deras omgivning 😓)

/Christina

tlover
0

#11 för mig blev det helt tvärt om med P-ring, jag fick konstand PMS (och småblödningar hela tiden) på p-ring

l'm back

zabelle
0

#0 Var tydlig mot de du har nära dig och tala om i förväg (innan du blir arg) att du har PMS och vad det innebär för dig, att du blir arg, ledsen och irriterad utan anledning. Då brukar folk ha större tolerans. Sen får man bita ihop och försöka vara snäll…. sova mer än vanligt, ut i friska luften och röra på sig och äta ordentligt. Det hjälper lite.

Zabelle   

tjohosan
0

Tycker synd om min familj som fick bli måltavla för min ilska igår. Kan inte förstå hur man kan bli så otroligt arg !  Så arg så det tjuter i hela huvudet

tlover
0

#14 själv märker jag aldrig att jag är ett PMS monster min man måste försiktigt påpeka att jag kanske har PMS.

och svaret brukar bli ungefär

"VAD pratar du om, JAG HAR INTE PMS!" 😊

l'm back

tjohosan
0

haha !

Det konstiga är hur det kan ta över hjärnan och ens tankar! Efteråt har jag dåligt samvete och ber om ursäkt. Jag rannsakar mig själv och säger att jag aldrig ska bli sån igen och att alla elaka tankar jag har tänkt inte stämmer med verkligheten utan det är ilskan som styr tankarna osv. Kommer på att livet inte alls är svart utan det kan vara rätt så underbart.

Men under pms så tänker jag helt annorlunda ! 

Men som tur är får jag inte dessa besvär varje gång . Ofta så känner jag inte av mer än att jag  gråter av nyheterna på tv , blir lite osocial och äter massor.

Intehärutandär
0

Har haft turen att aldrig uppleva PMS. Mannen visar inga tecken på IMS heller.