Godmorgon 22 juni
Solen skiner här hos oss idag och vi har inga planer alls mer än att handla lite mat.
Jag börjar fatta att vi har semester nu och inte behöver gå till jobbet imorgon😉
/Maria
Go'morrn
Sol och 15°C här i djupa södern.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Godmorgon!
Har varit och lämnat Arrak hos hundfrissan. 4-5 tim räknade hon med att det skulle ta. Ska bli kul att se hur han ser ut när gamla pälsen är avplockad.
Sol, +15 och kall vind här. Riktiga skyfall i går och inatt runt omkring men som vanligt bara några droppar här. Nu börjar det bli torrt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#2 Trimmar man varghundar?
Jag minns att vi trimmade vår strävhårige tax fast sista tiden gjorde jag det själv med ett speciellt redskap. Han blev så fin och liten varje gång😉
/Maria
#3 Visst gör man. Men det finns en del som bara behövs plockas lite, inför en utställning t.ex.
Jag hade också en strävhårig en gång i tiden, en tjej trimmade henne. Katterna blev livrädda för henne de första minuterna när hon kom hem.😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#4 Haha, javisst blir det skillnad😃
/Maria
God eftermiddag 🙂
Här ösregnar det och det är ganska kallt, inget inbjudande uteväder direkt och för mig är det jobbigt när gräsmattan är vattenbemängd eftersom jag inte kan ta av skorna när jag går in. Jag kör med sådana blå skoskydd ute, det funkar hyfsat om gräset är kort.
Vi har spelat kort med ungarna och löst lite korsord frugan och jag. Ludvig bygger en egen Bismarck i jätteformat av Lego, 120 cm lång. Jag tror han har använt upp varenda Legobit han äger snart.
Godeftermiddag!! Sitter i bilen på väg hem och det fullständigt spöregnar! ! Jag har nyss ätit min matlåda och snart ska jag köra så sambon får äta. Här är 8 är grader varmt utanför Falun!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hej på er!
Här är det kallt och blåsigt. Det har regnat en hel del. Var håller sommaren hus?
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Sommaren har tagit ledigt en längre tid, enligt prognos. ..
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#10 Oj, vilken skillnad på hund😮
Min man håller på att montera ner vårt lilla uterum för att förbättra det under semestern. Katterna är lite avvaktande och undrar vad han håller på med.
/Maria