Godmorgon 18 juni
Godmorgon alla.
Idag är det min sista arbetsdag inför semestern😉
/Maria
God morgon #0 Härligt Maria! Jag har 8 pass kvar innan det är min tur att gå på semester. Ha en bra dag allihop!
Zabelle
Godmorgon på er! 12 grader och ute vet jag inte än, inte tittat ut. Ledig dag, vaknade 0530. Hmm, tror kroppen blivit van å jag håller kanske på att bli normal efter alla års nattjobb. Idag blir det gott å blandat dag med förberedelser inför kursen nästa vecka. Önskar er alla en trevlig dag!
#0 Ha en skön semester!
Godmorgon på er!
Semester är skönt!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon!
Idag är jag uppe med tuppen, kunde inte sova mer när sambon åkte till jobbet xD Idag ska vi få bra väder, toppen! Men ska bli lite småregnigt under midsommarhelgen, såklart 😉 Den vanliga haha
Ska in & veckohandla idag, för vet att det brukar vara mycket folk dagen före midsommarafton så xD Lika bra.
The Playtones ska till stan och signera skiva med idag men nog inget jag ska på, lär vara mycket folk 😉
Sambon lillasyster ska in på vändningsförsök också idag, och kan ev blir så att de råkar sätta igång allting så kanske blir bebbe där idag, blir en liten Collin i så fall 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Godmorgon!
Idag måste vi ta en tur till veterinären med lilltjejen. Hon har varit lite konstig i ett par dagar och har både kräkts och kliar sig frenetiskt, kanske är det allergi. Så himla skönt att ha de små försäkrade att man inte behöver tveka.
Annars ska jag läsa idag, och sy.
Ha en bra dag!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Snart på väg till jobbet. Först ska frukosten ner. Efter jobbet bär det iväg till stugan i skogen för några dagars vila och göra nästan ingenting mer än att äta och umgås med katterna. Och så någon promenad och se på en majstång.
Godmorgon!
Sol idag också. Ska strax iväg och shoppa lite, bl.a. till en Lantmännen-butik. Granngården har ju knappt något mer än hund o kattmat och hästgrejer längre.
Hade besök av en fin Tallsvärmare i går kväll. Den gillade min Häng-Verbena. 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Gomorron. Det här är ingen bra dag. Den började med strömavbrott så jag fick duscha i mörker, och det gjorde mig irriterad redan på morgonen. Sen så är det precis ett år sedan vi tvingades avliva förra hunden när veterinärerna hittade en levertumör. Det var en sorgens dag, och en lång tid därefter var det jobbigt. Men sen kom ju lilla Fia och då fick jag annat att tänka på : )
God förmiddag! Härligt Maria med semestern, håller tummarna för att du ska få fint väder också!
Universum är mitt hem
Nadesch
Hej på förmiddagen, nu närmar sej både midsommar och semestrar…bara det fina vädret som saknas! Här är i allafall 16 grader idag, sol ibland..molnigt ibland. Ha en fin semester alla semesterfirare, och en bra onsdag!
God middag
Underbart fint väder idag. Solen tittar fram idag med. Skönt
Önskar er alla en skön onsdag
God kvälls 🙂
Just hemkommen från en jobbig lång dag på dialysen. Åkte på ett rejält blodtrycksfall, 65/22 i blodtryck och fick syrgas, det tog halva behandlingstiden att komma tillbaka på banan.
Efter dialysen hade jag årsrond med min PAL och OAS för att gå igenom allt som hänt sedan förra året och vad man kan göra åt mina problem med smärta och annat.
Jag åkte 06.45 och var hemma 17.10 ungefär. Nu ska jag strax ut och mata i terrarierummet, men sedan tänker jag ta det lugnt. 🙂
#14 Fy attan. Det är ju mer än ett heltidsjobb du har. Ett kroppsligt tungt jobb dessutom.
/Maria
#14 hoppas ni kommer fram till något bra! !
#16 Det blir röntgen av axlar, armbågar, handleder och fingerleder. Sannolikt får jag cortisonsprutor i axlarna. Problemen med diskarna i ländryggen kan man inte göra något åt på en sån som jag. Hade jag varit frisk i övrigt så vore det läge för operation, men det är för riskfyllt på mig.
En del av de möjliga preparat som finns är farliga för njursjuka eftersom kroppen bryter ner ämnena i njurarna som jag inte har någon funktion i. Andra påverkar hjärtat på ett sätt som vore farligt för mig.
Axelsmärtorna är värst, jag går med en genomsnittlig smärtnivå på 3-4 på en 10-gradig skala och så fort jag anstränger axlarna, vilket jag gör i stort sett varenda lediga dag, så stiger nivån uppåt 6-7. Någon gång emellanåt pillar det iväg uppåt 8-9 och då går det inte att stå ut. Då sprutar det tårar ur ögonen och jag måste ta tung smärtmedicin som kvaddar magen totalt.
Så blev det i måndags förra veckan när jag satt på dialysen. Tårarna bara sprutade ur ögonen och då handlar det inte om gråt, utan det är ren smärtreaktion ungefär som den reaktion man får av att skära lök. Jag fick smärtstillande och varma vetekuddar på axlarna. Det gick inte över, men lindrade tillräckligt så jag kunde somna ifrån det.
# 17 Huva Peter..en annan ska inte klaga!