Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 894 ggr
[Sisa]
0

GPS!

Brukar Du hamna på oväntade platser då Du reser ?

stina63
0

Nä men min pappa fick en till bilen. Den hade han roligt med. Fick den i present som leksak hehe. Han gjorde precis tvärt om vad den sa. Gps sa vänd om vände om hela tiden😂

Fridaaaa
0

Japp. Annars blir det svårt att hitta 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
0

Äger ingen gps…kanske i mobilen? Jag kollar upp en hederlig karta innan jag ska gå någonstans. 🙂 

Nya ställen hittar jag och barnen genom att gå fel. Det är inget ovanligt, jag är något av en expert att gå fel i en stad. I skogen - aldrig.

zabelle
1

Jag använder GPS i mobilen annars hade jag inte hittat någonstans. Född utan lokalsinne…. Den underlättar min vardag så jag slipper hamna på tokiga platser ;)

Zabelle   

[Sisa]
0

# 4 Utan lokalsinne är jag med..tur att det finns GPS! Även om den ibland väljer konstiga vägar…

Maria
0

Nej, vi har ingen GPS i bilen.

Det går bra att googla med telefonen om det skulle behövas.

/Maria

[peter54]
0

Jag använder inte GPS, men frugan har i telefonen. För henne är det bra att ha när hon har jour och ska ut i skogen någonstans 10 mil bort. För egen del tror jag att det försämrar min förmåga att orientera mig om jag skulle skaffa en GPS. Jag resonerar likadant med klocka, använder ingen på mig.

Mirinda
0

#3 Jag går också lätt vilse i stadsmiljö. Där är jag inte är särskilt koncentrerad på vart jag går. Däremot har jag aldrig gått vilse i skogen. Har lärt mig av min gamla pappa hur man hittar och är skärpt när jag ger mig ut i storskogen. Det är ju inte så fiffigt att tappa orienteringen där.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Anders 50
2

Har ingen i bilen, har aldrig haft behov.

Däremot har jag en hand-GPS som användes i jobbet, hade även GPS i skogsmaskinerna för att hålla koll på gränser, fornminnen och naturhänsyn.

Har också GPS till hundarna när jag jagar så jag ser exakt var de är någonstans.

GPS är ett bra hjälpmedel för oss jägare när vi t.ex är hundförare på okända marker eller är ute på eftersök vid en viltolycka.

Och skulle man hitta ett bra svampställe så är det bara att trycka på "mark" och spara, så hittar man dit lätt igen. 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

flisan708
0

Jag har gps i bilen. Upplever att den är bättre än den i mobilen. Skaffade en gps för några år sedan pga att jag är så dålig på att hitta.

Karmatarerskanise
1

Jag har inget som helst lokalsinne.

Kan gå in i en affär i ett köpcentrum och sedan inte veta vilket håll jag kom från :)

Använder maps på mobilen när vi är på nya platser. (Inte i köpcentrum)

zabelle
1

#11 Ha ha… min man går alltid ut på fel håll från alla affärer i köpcentrum så då finns fler än han som gör så ;)

Zabelle   

Karmatarerskanise
0

#12 haha skönt jag inte är ensam 😂