Semester
Semestern kryper allt närmare för många. När får du din semester, är den redan planerad eller tar du dagen som den kommer.
Både jag och min man har semester från vecka 26 t.om 29.
Egentligen tycker jag om att ha lite senare semester men så blir det inte alltid.
När sonen var liten så delade vi upp vår semester och på så sätt var någon ledig nästan hela sommarlovet.
/Maria
Har inte semester, jag har aktivitetsersättning så varje dag är det arbete att försöka ta sig till arbete så småningom.
l'm back
Jag börjar semestern några dagar in i juli och den tar slut kring 8 augusti. Det är mycket som ska få plats på en semester.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Har ingen semester. Student så får inte semester då jag måste jobba i sommar annars har jag inga pengar alls i sommar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har inte planerat något men får dela lite på semestern. För att få ihop de
Skulle ha min första vecka nu nästa vecka. Men svårt med folk, Men de gör inget. Jobbar nästa vecka också. Sen har jag semester. Tycker om tidig semester- Sen har jag två veckor i november. Då ska jag till Gran Canaria igen. Härligt
Jag tycker om sen semester. I år vill min kusin att vi ska hitta på något, redan innan jag börjar min semester (hur ska de gå?) se brukar jag åka till stugan i skogen med min son och barnbarnen. Och så vill jag lugn och ro och så ska vi åka till Grekland en vecka. Och på slutet ska jag på två dagars yoga. Det blir mycket som ska trängas in på en semester.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här får jag se hur och när det blir semester. Börjar på nytt jobb den 9 juni och kommer antagligen få ledigt några veckor i augusti. Min man har 5 veckor utspridd ledighet under sommaren så vi ska försöka tajma ihop det så bra som möjligt!
Förhoppningsvis kan jag vara ledig några dagar slutet på augusti eller i september så vi kan ta en weekend i Prag 🙂
/Christina
Har precis lagt in om semester från mitten av september och fyra veckor framåt. Trodde inte att det skulle bli någon semester pga jobbbyten i år men det ser ut att bli verklighet nu. Så nu känner jag mig glad. Bara det blir klart så ska jag boka en resa, sugen på en Greklands resa å en tur till bästa vännen i Göteborg. Vi får se vad som händer! Förra året hade jag sen semester men lite uppdelad. Helt ok.
Jag har ledigt i 1½ vecka nu, sen börjar jag plugga igen. Men jag läser bara på halvfart under sommaren så lite ledigt blir det ändå.
Min man går på semester den 18e Juni och är ledig i sju veckor.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Frugan och ungarna åker andra veckan i juli tror jag. Jag har fått tillåtelse att stanna hemma 🙂
Är sjukskriven sedan ett par år, så semester har ingen innebörd för mig (man vill ju jobba, för att kunna njuta av semester/ledighet). Vi blir hemma som vanligt, utom Midsommar. Då tänkte vi åka till Rättvik eller Leksand. Kommer förmodligen vara en del i Floa med, hos svärisarna. Ska dit om ett par veckor på student-middag. Fått tårt-beställning på två tårtor. Det har jag saknat - att utöva mitt yrke.
Har semester hela året och har rest så mycket i mitt liv att jag är lycklig över att få vara hemma i min trädgård.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har fyra veckor i Juli och en i September.
Under Julisemestern kommer barn och barnbarn hem ett par veckor, resten av tiden hittar jag nog på nått. Finns alltid något att göra om man vill. I September sticker jag utomlands 🙂

20 juni reser jag till Normandie med sonen, en bussresa.
Underbart!!!!!