Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 253 ggr
Maria
0

Godmorgon 29 maj

Godmorgon alla från ett soligt Göteborg med det är än så länge bara 7 grader.

/Maria

Anders 50
0

Godmorgon!

Nära, nära frost inatt..var +8 kl 23 men sen dök det rejält.

Har åkt grusbil en stund nu på morgonen och grusat vägar, nu lite kaffe och sen iväg och klippa gräs på ett sommartorp.

Sen ska jag plantera lite sommarplantor i rabatterna här hemma, sen ska nog alla blommor vara på plats.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Godmorgon!

Vi är på gång att sätta oss ner med frukosten! Det ser kallt ut därute  men  det står 14 på termomtern.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Toyan
0

God morgon.

Soligt här, men nordan blåser genom märg och ben 🥶

Blir en lugn dag, lite att dona med här hemma och så umgås med familjen senare idag🙂

Ha en fin dag allihopa🌺

aggeelin
0

Idag känns det skönt med en dag där jag inte vet vad jag ska göra.

Jag tror att jag ska plantera det sista ute idag.

Intehärutandär
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag känns det lite varmt ändå, hoppas det håller i sig.  Blir barnledig idag, två dagar framåt. Och är gräsänka - så nu måste man ju passa på att få något gjort. Gissar att det innebär att gå 5 m bort…till grannen. :) Vi har lite planer för gården. Handla blommor med.

Fast mycket hänga på verandan blir det nog nu, då den är nästan klar. Bara lite städning och småpill kvar.

aggeelin
0

#5 Mysigt :)

[peter54]
0

God eftermiddag 🙂

Här är soligt och vackert, men trots att termometern visar 15 grader, så känns det kallt ute på grund av en hård nordvästan.

Jag har inte gjort många knop ännu, bara gjort ren musburarna och städat ett par terrarier.

Jag tror jag ska pilla lite med min tillverkning av ny ryggkliare 🙂

Cristine
0

Hej mitt på dan! Här dyker barn och bror och snickare upp tidigt på mornarna det är knappt man hinner upp ur sängen. Men så har jag legat längre än vanligt. Nu är elen omdragen så inte propparna går i ett. Nu kanske det bär ut till trädgården igen om det inte låser för kallt. Önskar er en trevlig dag! .

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mooniq
0

Midda!! 😃

Här är lagom varmt, fullt solsken och lagom blåst. Roar mig med att tvätta fönster. För dagen lånar jag en Kärcher fönstertvätt - och den är helt ok. vill ha en samma.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
0

#5 Så fin du har det.

#9 Så fint du ska få det😉

Vi har precis ätit och sitter däckade i soffan. Solen skiner men det blåser en del och vindarna är svala.

/Maria

[peter54]
0

God kväll 🙂

Blåser kallt värre än värst fortfarande. Jag har fixat lite här och lite där, bland annat nya rörpluggar i våra gamla utemöbler med stålrörskarmar. Sedan slipade jag lite på ämnena till ryggkliaren. Det finns sprickor i träet, så jag måste invänta beställd epoxy innan jag kan färdigställa.

Kastat mycket på min nya kubbe har jag gjort idag, efter rätt många försök lyckades jag få till "mercamärket" 😃

Maria
0

#11 Nästan som "Bulls eye"😉

/Maria

stina63
0

Godkvälls i stugan Nu är jag ledig över helgen Så skönt. Pappa fyller år i morgon men vi firar honom på lördag. Ha en skön torsdag

Intehärutandär
0

Jag och Spike har tagit det hyfsat lugnt hela dagen. På eftermiddagen-kvällen tog vi en promenad till Vattenparken vid oss. Många änder att kika på. Och karpar. Knipan hade fått massor av bäbisar. Har bara sett dem med 2-4 bäbisar innan, nu var det dubbla antalet.

Rensade lite ogräs ännu senare, nu är jag som piggast - då alla andra drönar. :)

#6 & #10 Tack. :)

Anders 50
0

Gokväll!

#5 Mysigt ställe…och att sitta där och lyssna när regnet smattrar på taket. 🙂

#8 El-fel är inte bra! 

#9 Då ser du bra (ännu bättre) ut nu då? 😉

#14 Och Spike står på två ben och kollar fåglarna! 😃

Jag blir också pigg på kvällen när det är så här fint väder.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!