Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 244 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, torsdag 22 maj

Godmorgon på er! Solen skiner!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
0

God morgon
17 grader och sol kl. 5 i morse! ☀️
Blir säkert en riktigt fin dag idag.
Sista arbetsdagen för denna veckan, nerförsbacke och medvind mot helgen. 😎

I helgen är det fest i byn. Fre lörd sön. Många bra artister, uppträden, kanottävling, marknader och mycket annat skoj. Vi hoppas på uppehållsväder!

http://www.lommaevent.se/program.pdf

Zabelle   

Afturelding
0

Godmorgon!

Varmt och sol här också. Vi har planerat att äta våfflor med jordgubbar ikväll.

Men innan dess ska jag läsa. Gick trögt igår och fick bara 70 sidor läst. Så idag är det fullt ös medvetslös, 230 sidor kvar.

Ja, just det, jag ska tona en bit av mitt hår också. Turkost.

Hoppas ni får en bra dag!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
0

# Låter skönt med nerförsbacke mot helgen!! Själv har jag en del måsten. Har möjlighet att åka med på projektresa till Oslo till veckan men då måste jag jobba på söndag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon alla.

Jag är ledig idag och i natt när jag var uppe vid halv tre så var det 18 grader ute😮

/Maria

Anders 50
0

Godmorgon!

Laddar inför en shoppingtur. Djuren behöver mat, jag också. Och så ska jag överraska Arrak med en nosgrimma. 😉

Varför öppnar inte alla affärer tidigare än kl 10 ?? Mataffärerna öppnar visserligen kl 7 och Granngården kl 9, men sen är det 10 som gäller för övriga.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

God morgon 🙂

Här är 22 grader och soligt just nu. Jag har taxiuppdrag idag när Lovisa har cykelexkursion till Laksjön med skolan, skjutsa dotter och cykel till och från skolan.

Mitt projekt har gått lite i stå. Det körde ihop sig i tisdags när en av lyftkättingarna gled på trapetsskruven, så att den hänger på yttersta änden av skruven. Trapetsskruven har blivit helt deformerad i fästöglan av tyngden och går inte att rädda.

Detta är mycket farligt och jag har sagt till barnen att de inte får gå i närheten av konstruktionen. Lossnar kättingen kommer 280 kg kubbe att gunga över till vänster och fälla tripoden. Jag hoppas hinna köpa mer kätting och karbinhakar så att jag kan säkra upp innan jag borrar hål för en ny trapetskrok.

Maria
0

Tog precis ett foto av grannens fina Gullregn.

/Maria

stina63
0

God morgon

Visst är det härligt solen skiner ännu, Ny härlig dag.

Ska jobba kväll
Önskar er alla en skön torsdag

[peter54]
1

#7 Jag gillar gullregn, riktigt fina och det blir fint slöjdvirke, veden är också gulaktig. Jag har inte sett något gullregn här i trakterna, kanske klarar de inte vår växtzon. Finns många i Sthlm och Södertälje, men inte här.

Kan du inte skicka mig några fröskidor av den där så ska jag prova att dra upp ett träd här 🙂

Maria
0

#9 Absolut.🙂 Jag ska försöka komma ihåg detta. Det tar ju några veckor innan de bildas så påminn mig gärna.

Vi bor i det röda huset och jag har i två omgångar försökt sätta Blåregn men det har inte lyckats. Det hade passat fint ihop med grannens träd.

/Maria

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är toppenväder!

Jag & en klasskamrat har varit på min VFUplats och gjort en fältstudie, kul när barnen kommer ihåg en  :D Omkramad hihi.
Vädret är toppen, jag har slängt in en maskin tvätt nu, hängt ut lite med, superskönt! Dock lite för varmt för hundarna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

God morgon! #9 Det går nog Peter för jag har sett gullregn på flera platser här

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Toyan
0

God middag.

Solsken och varmt, blåser lite🙂

Vackert med gullregnet Maria, ser ut att va mysigt där ni bor.

Idag är det tvättdag och lite annat som måste tas om hand.

Ha en riktigt fin torsdag allihopa🌺

Maria
0

#9 Så, nu sitter det en lapp innanför ytterdörren.

"Ärtor till Peter"😃

/Maria

[peter54]
0

#!4 Hahaha 😃

Nu har jag avklarat halva taxiuppdraget, strax ska jag skjutsa ungarna till scouterna och sedan hämta vid 19.30. De ska paddla idag, så jag hoppas att de inte är dyngsura när jag ska hämta, då får de sitta i en sopsäck 😉

Jag var på jakt efter kätting idag att säkra kubben med, men jösses vad det var svårt. Järnhandeln hade ingen kätting, inte heller maskin &färgbutiken och inte bygghandeln. Tusan, ska jag behöva åka till stan för att få tag i tre meter kätting?

Jag tar en rövare och åker in på Zetterbergs, Östervålas största arbetsgivare. De tillverkar hydraulsystem till lastbilar. Jag gick in på deras expedition och framförde mitt ärende och tjejen som satt där skickade mig vidare till en kille som bad mig följa med in på lagret. Jösses vilket lager, 200 x 100 meter.

Han visade en låda och frågade -"vad tror du om det här?" perfekt sa jag. Jag fick min kätting och frågade var jag skulle pynta för grejerna. Ser du den blå dörren därborta i andra änden på lagerhallen, frågade han. Visst sa jag. Ta sikte på den och sedan får du ha det så bra och lycka till med ditt projekt, sa han. Jag fick kättingen 🙂

Nu har jag säkrat kubben så att den inte kan rasa, så nu är det bara att jobba vidare på att hissa upp den.