Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1189 ggr
aggeelin
0

Visste du att ...

… det är hockey-VM nu? Upptäckte det idag! (skäms lite)

Har du upptäckte något särskilt idag?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, att den svartvita flugsnapparen kommit 🙂

[peter54]
0

Hockey-VM har jag helt tappat intresset för sedan det dels slutade gå vintertid och dels flyttades till skräpkanalerna 😉

aggeelin
0

#1 Trevlig uppptäckt! Här har det regnat hela dagen,  hoppas upptäcka flugsnapparen snart.

aggeelin
0

#2 Har inget större intresse av hockey men vill ha lite koll på vad som händer i landet :)

Intehärutandär
0

Att mina tigerliljor kommit upp som jag planterade i höstas, från bulbillerna av de gamla. Det var roligt, för jag har kikat och kikat då de vanliga kommit upp för längesedan.

aggeelin
0

#5 Så roligt!!

Här är mycket av växtligheten tidig i år.

Anders 50
0

#5 De kommer som ogräs här i landen. Inte så glad som du, det räcker gott med de som finns. 😃 Och nu kalasar liljebaggen på dem för fullt! tror jag klämt ihjäl över 100 snart…

Hockey-VM… Det kunde sändas i en egen kanal både i radio och tv så att det inte påverkar och flyttar andra program! Inte ett skit intresserad!

Upptäckt idag?  Jo..var på soptippen och hittade en fin kärra som jag kan ha efter trädgårdstraktorn och en jättefin sulky som bara behöver nya hjul. Den tog jag också hem och ska ge min granne, blir perfekt nu när hon håller på att köra in sin nordsvensk-häst.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Nä de har jag inte tänkt alls på.. tänker inte fortsätta tänka på de hehe,, Är ingen sport människa

aggeelin
0

#7 Nej, jag är inte intresserad av hockey-VM men vill ha lite koll på vad som händer i omvärlden. Kommer inte att titta på matcherna.

flisan708
0

Vet det är VM men har inte hunnit titta på så många matcher än. Tycker dock att är kul och intressant.

penke
0

hockey-VM är väl inte högst upp i prio..
 hörde om att Frankrike vann över Kanada (!?)
  finalen brukar ju vara samtidigt som den i mello

ngt särskillt, att det inte tok-regnat HELA dagen
och att mina chillisar kravlar sig igenom jordytan 😃

penke

Intehärutandär
0

#7 Hur ser dem ut krypen ? Jag hade dagliljor bredvid tiger först (då jag flyttade in) och dess blad var fula, tigerliljans blad kan vara hål i med. Gick på liljebagge-jakt första och andra somnaren med noll resultat. De gömmer sig väl här, dag som natt. En gång (kom jag på nu) fann jag en knallorange bagge i tigerliljan. Den dog. .

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 De sitter ofta två på varann nu och tillverkar nya. 😉man måste vara snabb och ta dem för om de faller ner så är de nästan omöjliga att hitta. De lägger sig på rygg och försvinner i jorden.

Här är de så gott som bara på tigerliljorna och äter sönder bladen.

Intehärutandär
0

#13 Då var det en sån jag hade. Men den var en glupsk eremit? Ska ut och kika idag.

Intehärutandär
0

#13 Plattade till två styckna nu som roade sig vid en ny lilja. *hmpf* De nya har jag satt rätt ner i gräsmattan. Vid de gamla som sitter i rabatt fann jag som vanligt inga alls. :( Men hål…

Maria
0

Det värsta med Liljebaggar är att de "skriker" när man har ihjäl dem. Det tycker jag är ganska obehagligt.😕

/Maria

Anders 50
0

#16 Då får man väl ha bra hörsel? 😃

Maria
0

#17 Till och med min man som inte kan höra syrsor eller fladdermöss har hört Liljebaggarna men då får han ha dem nära örat.🙂

/Maria

Anders 50
0

#18  Har hållt nypan så nära örat som det går när jag klämt ihjäl säkert 25 baggar på två dagar. Och det enda som hörs är ett läte när skalet på dem krossas. Kan det vara det som som liknas vid ett skrik? :)

Maria
0

#19 Dags för hörapparat kanske😉

/Maria

chik
0

Hockey 😮

Här blommar Lupinerna.

o då tänker jag, Vad skall de ha i midsommarstången. För till midsommar kanske lupinerna blommat ut.😭

Lena.P är jag i verkliga livet.

Intehärutandär
0

#21 Här (dalarna) har vi smörblomma, midsommarblomster, prästkrage, blåklocka m.fl i majstången. :)

[peter54]
0

Vi har precis börjat få blomknoppar på våra lupiner. Frugan och vår dotter brukar plocka lupiner till midsommarstången, men jag gillar inte det där med att ta en massa fina blommor. Jag tycker det duger med hundkäx, smörblommor och midsommarblomster som det finns obegränsat av. 🙂