Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 429 ggr
Maria
0

Båtluffa

Jag blev inspirerad av Cristines tråd om "tågluffa"

Är det någon annan som liksom jag och min familj har båtluffat?

Vi luffade omkring i Grekiska ö-världen på somrarna när sonen var tonåring och vi har sååå roliga minnen.🙂

Det var min man, jag och sonen och min bror och svägerska som alltid reste tillsammans.

/Maria

Mirinda
0

Ja, som jag skrev i tågluffartråden. Jag har också båtluffat i den grekiska ö-världen. Härliga stränder, god mat och trevliga människor. Rekommenderas varmt.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

citytjejen
0

Jag och min dåvarande kille försökte oss på båtluffning i Grekland sommaren -99. Det gick sådär, haha, på grund av olika orsaker! Dels för att ingen av oss gillade att inte ha full koll på var man skulle bo när man klev av båten på någon ö, minns att vi bodde hemma hos en familj i ett rum. Blev kvar där en natt bara innan vi snabbt letade upp ett hotell istället. Sen hade vi vanliga resväskor istället för ryggsäckar, och det var ju ganska osmidigt på en sån typ av resa 😃

Men Grekland är härligt och jag har varit där flera gånger. Dock utan båtluffning inblandat 🙂

/Christina

flisan708
0

Aldrig båtluffat men det vore kul att prova. :-)

Maria
0

Vi luffade runt i Grekland mycket på 90-talet. Vår familj (min  man son och jag) och min bror och svägerska.

Ryggsäckar och en reseguide😉

Underbara minnen och fantastiska platser. Vi bodde på de mest härliga ställen och det var aldrig problem att få "rum" snarare tvärtom.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Har aldrig gjort det men hade vdlat.

Ni som luffade i grekiska övärlden.  Hyrde ni båt där då?

Maria
0

Vi hyrde aldrig båt utan åkte med alla färjor mellan öarna. De går ju hur många som helst och jag vet inte hur många nätter vi tillbringat på övre däck  på en ranglig bänk men det är så fantastiskt att se soluppgången över "Det stora blå" att det är värt alla obekvämligheter.

Grekerna själva sitter oftast inne i båten medan turisterna trotsar nätterna😉

Vi reste lätt med ryggsäckar enbart.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Aha :)

Maria
0

Från början flög vi till Athen och tog båt från Pireaus men de sista gångerna flög vi direkt till SanTorini för då är man liksom mitt i Cykladerna med en gång och slipper tråkiga Pireaus.

/Maria