Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 322 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, torsdag 24 april

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Afturelding
0

Godmorgon!

Soligt men lite kallt är det här än så länge. Fortsatt skrivande är det som gäller idag, men nu ska det skrivas analys och det är mycket roligare än att sammanställa data 🙂 Sen ska jag in till stan och hämta mitt nya pass, behövde ett nytt med rätt namn.

Jag hoppas ni får en trevlig torsdag!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon!

Solen skiner ute och det är runt 7-8 plus 😃 Härligt!
Ingen skola idag, behövde inte dit, så jag & läraren ska köra via skype en dag sen. Toppen med bra lärare! 👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Toyan
0

God morgon!

Soligt och fint, men kallt tidigare i morse.

Ha en fin dag alla LK:are där ute🌺

flisan708
0

God förmiddag! 3 grader varmt hittills men sol. Inga jätteplaner för dagen. Men ikväll ska jag ut å äta med mina gamla arbetskamrater från natten från förr förra jobbet. Ska bli kul! Önskar er alla en riktigt skön dag!

fotokrafs
0

God förmiddag! Jag sitter och funderar på att köpa dammsugare. Vi har en gammal Lux säkert 20-25 år. Jag tycker den är stor klumpig högljudd och luktar damm.. men visst den suger rätt hårt. Ska byta hepafilter på den, så luktar den förhoppningsvis mindre. Maken verkar väldigt tveksam till att köpa ny. Ska se om jag lyckas ta med maken och kolla lite dammsugare i kväll.. Hur gammal är din dammsugare?

[peter54]
0

God eftermiddag 🙂

Hemma igen efter ett dygn i "fängsligt förvar". Jag fick frossa under dialysen igår och hamnade på infektionsakuten, blododlingar, massor av blodprover och intravenös antibiotikabehandling.

Både jag och läkarna var inne på blodförgiftning, men provsvaren visade bara på lättare blodinfektion, så jag förhandlade mig ut idag mot att jag tog med en intravenös antibiotikados att ges under morgondagens dialys.

Maria
0

#6 Oj, jösses. Hoppas att antibiotikan biter.

/Maria

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag!

Har varit och planterat 9 amplar med surfinia, hängpelargon, millionbells och bacopa som ska pryda huset här så småningom. Nu får de hänga inne i goa värmen i ett av växthusen tills det är dags att hänga ut dem här hemma. Ska fixa till balkonglådor och annat en annan gång när de plantorna har växt till sig lite mer.

Hade besök utanför trädgården i morse, två skogens drottningar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Ellenme]
0

God eftermiddag 😴

Cristine
0

Ja du är van att se dem och kan hålla lugnet..en annan blir ju helt tramsig!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

JanGBG
0

Var ute på skjutbannan i morse.

När jag kom hem hade min fru börjat plantera växter i balkong lådorna.

Hon är otroligt duktig på blommor, jag är värdelös i det ämnet.

Men älskar att sitta med en kopp i hand i all blomprakten.

stina63
0

Godkvälls på er Har varit iväg efter jobb hälsat på min väninnas dotter och hennes pojkväns nya lägenhet. Stor och fin lägenhet. En dag kvar sen flyttar jag Så skönt. Men idag har det varit så kyligt ute. Tur man hade vantar med sig Ha de så skönt

[peter54]
0

#7 Ja det får man hoppas. Jag är så fullpumpad med mediciner nu att jag sover hur mycket som helst och inte blev jag mindre trött av att kanske ha fått 4-5 halvtimmeslånga sömnperioder under natten. Sjukhussängar är rena ryggradsdemolerare på mig. Jag har sovit i 6 timmar bara sedan jag kom hem och strax ska jag gå och lägga mig igen.

Cristine
0

#13 Det är avskyvärt när man är tvungen ta så mycket mediciner 

att man reagerar och agerar som en zoombie

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

#5 Min dammsugare är 6-7 år. Elektrolux ultra silencer. Och den är inte tyst!! Dånar som bara den, och blåser ut rakt uppåt. Men suger bra.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

fotokrafs
0

Vi hann på kvällen till en stor elektronikbutik. Fanns en hel del att välja mellan, men det var dåligt skyltat och ingen personal att fråga. Kändes som om de inte ville sälja till oss, så det blev ingen dammsugare (denna gången iaf). Vi kollade faktiskt på en ultra silencer med jag tror ljudnivå på 65db.. som vi funderade på, hittade dock inge pris på den :/