Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 555 ggr
aggeelin
0

Riktigt kaffe

Det är spännande att resa bort och uppleva andra länders mat och kaffe.

I somras var vi i Norge och smakade kaffet som kokt vatten, betyg 0.2 sådär. Nu har vi varit i London och det kaffet ger jag betyget 1.5. Däremot smakade espresson riktigt bra och den får högt betyg, en femma av fem!

Nu är jag hemma igen och får riktigt gott kaffe till min frukost. Gott kaffe är viktigt för mig. Jag tycker att kaffe ska smaka kaffe, fylligt med stor arom.

Hur viktigt är det med kaffe för dig?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

Kaffe är inte viktigt för mig. 
Tar gärna en kopp på morgonen/förmiddagen men inget måste, mest för att det är gott, och jämt mjölk i hehe
Köper däremot ekologiskt kravenmärk kaffe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Vi köper också alltid krav/rättvisemärkt kaffe. Av flera anledningar.

:) Och precis som du säger Frida, så dricker jag också kaffe mest för att det är gott :)   - kaffe som smakar kokt vatten vill jag gärna vara utan.

Cristine
0

Jag köper detta snabbkaffe på Lidle och mina gäster föredrar det framför det riktiga kaffet fast det också är specialblandning från Stockholm.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

citytjejen
0

Kaffe är inte viktigt för mig. Började tycka om kaffe för bara några månader sedan, men då bara espresso. Annat kaffe känns för svagt och tamt tycker jag.

Har dock aldrig känt att jag blivit piggare av espresso och kan lätt dricka en dubbel på kvällen och sen sova gott en timme senare😃

Vi har en espressomaskin hemma och den används snudd på varje dag av både mig och min man!

/Christina

[elmaek]
0

Morgonkaffe är viktigt för mig. Inte i så grad att jag är beroende utan för att det gör frukosten god! Utan kaffe är frukosten inte alls lika god 🙂 Sedan behöver jag kaffe direkt efter middagen, bara för att det är otroligt gott med kaffe direkt efter middagen!
2 koppar kaffe är vad jag klarar av, sen mår jag illa och är vimsig och har lite hjärtklappningar 😐 Så resten av dagen är det te som gäller!

Jag tycker om all kaffe däremot, bara det är mycket mjölk i så färgen blir ljus brun 😃 Ska bli bättre på att köpa kravmärkt kaffe!

aggeelin
0

#4 Jag har läst att espresso innehåller en mycket lägre mängd koffein än "vanligt" kaffe och att det då är lättare att somna efter en kopp av espresso än av det vanliga kaffet.

Maria
0

Min smak har ju helt förändrats sedan jag opererade "huvudet" men innan så drack jag mycket kaffe och kan bara hålla med om att Norge måste ligga på bottenplats😂

Min man jobbade i Norge en period och han var noga med att ha tillräckligt med kaffe med sig.

Det bästa jag visste förr var en riktigt god fyllig stark Espresso.

/Maria

MrsGoldfire
0

Kaffe, vad är det…?

Var i Grekland i min ungdom och då fick jag det läbbigaste avkoket jag upplevt, ett pulver med hett vatten över…

I min äldre ungdom var jag i Italien och nu bara älskar jag espresso, fast med socker i, så det blir bara till fest.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

citytjejen
0

#6 Aha, det förklarar ju saken 🙂

/Christina

Fridaaaa
1

#5 Precis som jag, brukar med max klara 2 koppar på en dag, oftast blir det bara en 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lillmatten]
0

Älskar kaffe, utan morgonkoppen klarar jag mig inte! Men på vardagar blir det bara 2 koppar. På helgerna dricker jag mer. 5 koppar eller nå? 

Men jag tycker inte om t.ex. espresso, cappuccino mm utan det ska vara "vanligt" kaffe :)

Anders 50
1

Är slav under kaffet!

Och som Lillmatten skriver så ska det vara kaffe! Kaffebönor+vatten!

Inga andra konstiga drycker som benämns som kaffe.  Hörs ju på namnen att det inte är kaffe!  😉

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Afturelding
0

Jag dricker sällan kaffe. Någon gång i månaden kanske. Vill då också helst ha vanligt, svart kaffe. Men min mamma är riktigt bra på att göra cappuchino så är vi där så kan det bli det istället.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tlover
0

Jag dricker helt enkelt inte kaffe

Jag funderar däremot på att testa ett riktigt fint kaffe nån gång, det finns en kille som funderar på att starta en barista i stan och han kan kaffe så då kanske jag smakar.

Däremot skulle det vara intressant att testa te i olika länder om man hade råd att resa (tex England)

l'm back

flisan708
0

Älskar kaffe och tycker bäst om bryggkaffe. Maler gärna bönor själv. Kokkaffe gillar jag med. Mamma kokade alltid sitt kaffe så jag tänker alltid på henne när jag dricker kokkaffe.

[peter54]
0

Frugan dricker kaffe varje morgon, men jag gillar inte kaffe. Jag tycker det smakar bränt och riktigt illa och jag kan inte ens äta glass eller choklad med moccasmak.

Jag har testat att dricka kaffe två gånger i livet och det har varit en svår plåga båda gångerna, eftersmaken satt kvar i munnen hela dagen tyckte jag. Dock gillar jag lukten av både kaffebönorna och det malda kaffet, men där slutar kaffegillandet för min del. 🙂