Sparka bort pall
Även om någon av mina söner blivit mördade skulle jag aldrig kunna sparka bort pallen under fötterna på förövaren.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag hade själv inte velat bli en mördare (blir man ju på sätt och vis) men jag hade inte benådat personen i fråga för vad den hade gjort, aldrig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om någon med berått mod dödat mitt barn så hade jag inte haft något problem med att sparka undan pallen eller något annat.
Enligt min uppfattning blir man inte mer mördare då än när man skjuter en annan människa i krig.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Eftersom jag är starkt emot dödsstraff så hade jag aldrig sparkat undan pallen.
Däremot hade jag givetvis hoppats att förövaren dömts efter lagens strängaste straff.
/Maria
#3 Ja det önskar man ju!

Denna fråga är svår! Jag har under mitt liv pratat med flera män som varit i krig/strid.
Flera av dem sa att nu efteråt så ångrar dom djupt att dom dödad andra människor. Medan andra sa att dom inte ångrade något alls, tvärtom.
Jag har fått den uppfattningen att man själv inte vet hur man handlar när man kommer i en sådan situation. Ingen kan nog säga bestämt hur man känner när ens barn dödas! Det är ju en fruktansvärd situation.
Jag vet, vi blev hotade under många år av Baskiska Eta som sade att något kunde hända våra barn.Jag bar på revolver och sedan pistol under nästan 2 år sedan gav jag dem tillbaka av rädsla för mig själv.
Jag tror att om jag kommer på någon som dödar mitt barn, skulle jag ögonblickligen döda förövaren, men den handlingen begår jag i så fall i affekt, känslorna styr, inte förnuftet.
När känslorna från händelsen blivit mer kontrollerade skulle jag inte ha ihjäl förövaren eftersom jag i moralisk mening begår samma handling - att avsluta någons liv.
Om jag i fullt förnuft begick den handlingen skulle jag inte vara bättre än förövaren. Så tycker jag om detta.
#7 Jag håller med dig. Hade någon mördat min son så skulle jag i affekt mycket möjligt kunna begå det grövsta brott men då hade jag också fått ta mitt straff.
/Maria
Ja det är lätt att ilskan tar över.. man tänker att händer något så skjuter jag i en fot,men är man ilsken eller rädd kan allt gå snett.
Mördas det verkligen 200 människor om året i det landet, eller är det så att det är dödsstraff för dråp också? För jag tycker att det låter som dråp och inte mord. Mord är en planerad handling, ett slagsmål låter ju knappast som det.
Sedan är man lika illa själv vare sig man sparkar undan pallen eller låter någon annan göra det om man har makten att benåda. Vare sig det är mord eller dråp.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 Av ren nyfikenhet, varför hotade de dig?
De hade begärt pengar av min särbo och han nekade.
#12 Hur i hela fridens dagar blir man inblandad med dem?
De skriver till alla som har pengar och kräver med hot att få dem.
#14 Din sambo kommer inte ifrån Sverige då alltså? För jag ser ingen anledning till att de skulle kontakta svenskar och kräva pengar.
Själv så anser jag att det är större straff med livstids fängelse då man måste fundera över vad man gjort istället för att döda den som gjort det.
Jag är emot dödsstraff (bland annat av anledningen ovan) så jag skulle nog inte kunna sparka undan pallen men jag hade nog velat ha ett långt fängelsestraff.
Däremot skulle jag se nån döda mitt barn tror jag inte jag skulle vara så benådande.
l'm back