Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 1741 ggr
flisan708
0

Cykelhjälm

En fundering. Använder ni cykel hjälm?

[SophD]
0

Nej

Grace2009
0

Nej, men borde väl egentligen, jag använder ju bilbälte :o

flisan708
0

#2 tänker desamma. Suttit å tittat på två. En snygg å en bäst i test.

Grace2009
0

#3 De var väl båda snygga egentligen ;)

flisan708
0

#6 håller med. Tänker man ekonomi så kostar den översta 1095 plus frakt och den nedersta som är bäst i test enligt Folksam 249 plus frakt. Jag funderar på den som är bäst i test. Tänker även som du skrev. Man använder bilbälte, varför inte då hjälm?!

Grace2009
0

#7 Ja, jag undrar lite varför det inte känns självklart med hjälm, det är självklart med bälte i bilen? Lite som bälte i bussen, många här använder inte bälte där för "det är ju en buss" (konstig motivering O.o). Jag har bälte på bussen i alla fall, men cykelhjälm använder jag inte av oförklarlig anledning.

Fridaaaa
0

Nope, min är förliten och sedan har det inte blivit av att jag köpt ny.

Egentligen borde man väl ha. Men kommer inte till skott att köpa samt att jag tycker det är svårt att hitta någon till vettigt pris som sitter skönt 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
0

#8 Funderar också kring det. I bil å buss naturligt med bälte. Hjälm - tror att det är med töntigheten att göra. Men sanningen är nog den att jag är mer rädd om skallen än vara töntig. Men det är något ändå som får mig att tänka, ska jag verkligen skaffa en. Den översta hjälmen är snygg å man tänker inte på att det är en hjälm. Sen kan man köpa till andra mössor å byta. Jag vet inte. Säkerhet eller snygghet?!

[peter54]
0

#0 Inte cykel, men jag använder hjälm (du har särskrivit ordet) 😉

flisan708
0

#11 Det bara hände. :-) Lagt beställning på hjälm nu. Blev den som var bäst i test. 288 med frakt, det är en billig försäkring på att klara skallen. Sen gäller det att våga ha den på sig. Men det blir nästa projekt.

[peter54]
0

#12 Jag förstår det. Du vet att du kan redigera dina inlägg inom en timme från postning? Annars kan du alltid be någon medhjälpare eller Cristine skriva ihop det om du sett misstaget 🙂

Jag använder hjälm när jag kör fyrhjuling, men cyklar gör jag inte gärna. Det kräver specialpreparerade proteser som inte går att gå med och det gör ganska ont att cykla med dem. Jag gjorde det ändå när ungarna var mindre och behövde sällskap när de var ute och hojade.

Fridaaaa
0

Undra vart man kan köpa bekväma cykelhjälmar? Vågar inte beställa, vill alltid testa hjälmar först hmm.. Får kolla. Kanske bra att inköpa till sommaren när cykeln kommer fram

flisan708
0

http://www.folksam.se/polopoly_fs/1.99925!/S11651.pdf #14 du har nog rätt att man borde prova först men jag vågar chansa.

Anders 50
0

Använder inte sådan.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

#15 Du får meddela sen hur den är 🙂

flisan708
1

#17 Det ska jag absolut göra. Ska bli intressant! Lär nog känna mig som en tönt de första gångerna jag använder den. Tror det handlar om vana.

[Mustangcab]
0

Nej var sig hjälm eller cykel nu för tiden.😃

aggeelin
0

Jag använder alltid gå och tycker att det fungerar bra. En olycka händer så lätt

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0

#18 👍

MrsGoldfire
0

Svar JA! Jag har dessutom 2 stycken, så slipper jag justera den om jag väljer att ha en tunn mössa under.

Vilken sportbutik som helst säljer snygga och bekväma hjälmar.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Afturelding
0

Har varken cykel eller hjälm. Men jag letar cykel, det behövs nu när vi bor lite utanför och jag inte har Körkort. Min pappa har råkat ut för många cykelolyckor (han har inte heller körkort 😉), när jag var liten så ramlade han med aniktet rakt ner i asfalten och jag minns fortfarande hur fruktansvärd han såg ut när han kom hem dagarna efter med flera stygn i läppen, tänder som gått av och blåtiror som inte var av denna värld. Jag var nog bara var 4-5 år så jag är traumatiserad för livet. Hjälm är således självklart.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
1

#22 Bekväma för vissa, obekväma för andra😉 Egen erfarenhet😛
Samt vissa hjälmar får man nästan hicka när man ser priserna xD

stina63
0

Nä de gör jag inte☺️

flisan708
1

#24 Jag håller med om priserna att vissa är jättedyra. Men den jag beställde som var bäst i test kostade 288 kr med frakt. Så dyrast är inte alltid bäst.

Fridaaaa
0

#26 Nix så är det med mycket, att priset säger inte allt om kvalitén.
Sen måste alla hjälmar som säljs vara godkända med så 🙂

fotokrafs
0

Jag har ingen egen cykel just nu, men har en cykelhjälm… som jag tror funkar ett år till. Vi har en tandemcykel och maken en racer. Jag tycker det är kul att cykla, och skaffar nog snart en egen! Nej, jag är inte snygg i cykelhjälm men ärligt talat är jag inte så snygg utan heller ;)