Vårfint
Gör du vårfint med blommor utanför huset?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag satte snabbt ihop lite fint att glädjas åt.
Påskliljor är fint .
Och så några krukor vid bakdörren.
Så fint du har gjort🙂 Man får riktiga vårkänslor.
/Maria
Blir inspirerad av dig aggelin. Måste nog fixa något jag mä.
Har inte börjat med sådant än, men nån kruka på trappen och penséer i balkonglådorna runt verandan brukar det bli. Tycker inte våren har infunnit sig riktigt än, kallt som bara den och frost på nätterna, så det får räcka med snödroppar och krokus m.m. i rabatterna så länge.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har satt påskliljor i knopp och räknar med att det tar ett tag för dem att slå ut och så violer/penséer intill väggen.
Så fint längtar till våren mer och mer., Men de är så kyligt ännu ute,
Vi byggde nytt staket i täppan i helgen så nästa helg ska det vårpyntas lite.
Vi har fortfarande frost en del nätter så jag vågar inte sätta ut olivträd, fuchsior och Agave plantorna som jag vinterförvarat.
Zabelle
:) Någon har vänt på bilderna! :)
Skulle gärna göra fint om vi hade en uteplats. Kommer försöka få balkongen lite vårfin så fort sambon rensat den på bråte.
#16 Fint! :)
#16 Bra att ha en hjälpreda😉
/Maria
Utanför lägenheten i Stockholm blommar krokusarna för fullt även småtulpanerna har satt igång. Tyvärr inte lika fint mellan husen däruppe nu som tidigare år eftersom det sker fasadarbete så flesta rabatter är ockuperade av byggnadsställninar. Här har jag inte sett så mycket planterat. Kanske kommer planteras snart i och med vårstädning på gården :)
#20 Så fint🙂
/Maria
Tänk att katter är sådana soldyrkare. Mysigt att hon kan sitta i hörnet på sin ställning.
/Maria
Köpte en lavendel idag på ikea för 3e. Den står än så länge i köket men ska senare få flytta ut på balkongen i en större kruka. Finns få saker som doftar så gott som lavendel. Köpte även en hortensia som redan nu får stå ute.
#23 Maria: Jo, katterna får alltid platser på balkongen så att de kan se, det är lättast så för matte. Istället för att slänga den gamla kattställningen så snickrade vi ihop en balkongställning åt dem. 🙂
#22 Så ovanligt med en röd honkatt! Sällsynt. 🙂
#25 En vanlig bondkatt från mittersta finland. Inte ett vitt hårstrå på hela henne. Ser lite roligt ut när hon ligger bredvid sin helt gråa kompis. 🙂