Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 744 ggr
Cristine
0

Samlare!

Vad samlar du på och varför?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

i fokus
2

Jag samlar på kramar. De är så mysiga! :D

Skorpion76
0

Jag samlar på bilder av opar som dansar tryckare som jag dels hitar på nätet, men mestadels ritar själv. Jag samlar även på bilder av lag som har peptalk före en match och på bilder på Joey Tempest!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Afturelding
0

Jag samlar böcker. Både antika och nya. Det tillkommer väl runt 100 st varje år… Vi behöver ständigt köpa nya bokhyllor 😃

Och så samlar jag Fjärilar. Jag tycker om insekter, så jag ska börja samla på fler sorter i sommar.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Intehärutandär
0

Nagellack, läppglans o klänningar tror jag. Fast inte menat samlande, mer "bra att ha". :) Som yngre samlade jag på Stephen King-böcker och Schwarzenegger-filmer.

Anders 50
0

Samlar på "bra att ha" grejer! Allt möjligt som får plats uppe på skräpvinden eller ute i något av uthusen. Och har tyvärr alldeles för gott om utrymme! 😉

Samlar på ved också! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag har samlat på gamla mandelkvarnar som jag tycker är så vackra. Tyvärrr har jag ingenstans att hänga dessa där vi nu bor så de ligger i en låda. Jag tror det är cirka 15 stycken olika. Dubletter är lätt att hitta.

/Maria

Cristine
0

Varför inte sätta dem på en planka som an kan hänga eller spika fast varsomhelst

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Problemet är just "var som helst" ;-) Jag vill gärna att de ska vara i köksdelen då vårt kök och vardagsrum hänger ihop men det finns ingen bra plats.

/Maria

Spanaren
0

Jag samlar på nyckelringar bland annat. Jag och Sokko gick sommaren 2012 vår vanliga prommis och såg en fin nyckelring efter grusvägen. Då kom det till mig att dessa ska du samla på. Har fått de flesta nyckelringarna gratis via ett anrop via Hemmets Journal. Tänk vad folk är givmilda *häpnas* /kram

Ps Gillar böcker också m.m.

zabelle
0

Jag samlar strandfynd. Drivved, snäckor och fina stenar kan man göra mycket kul av. Jag sparar dem i ett stort fat i täppan tills jag har användning för dem. Förr samlade jag på sköldpaddor i alla möjliga material. Har gett bort alla utom 4 stycken som jag inte kan skiljas ifrån.

Zabelle   

Skorpion76
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här kan mina bilder på dansande par se ut. Här är et exempel.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

citytjejen
0

Trodde först inte att jag samlar på något men sen kom jag på att jag samlar på Fjärilar. Det kan t.ex vara en bok om Fjärilar eller en tavla med en fjäril. Har ett loppisfynd med en inramad död fjäril, den hänger i köket och jag älskar den!
Har även planer på att tautera en blåvinge på överarmen, den ska då ha en sån där nål/spik genom sig som inramade flygfän brukar ha 😃

/Christina

Maria
0

#13 Min son har också en inramad död fjäril på väggen😃

/Maria

citytjejen
0

#13 Åh 😃Drömmen är ju att ha flera stycken bakom glas och ram!

/Christina

Maria
0

Han hade gärna haft flera också😉

/Maria

citytjejen
0

#15 😃

/Christina

[Mustangcab]
0

Konstglas - företrädesvis från Kosta glasbruk.

Caroline L
0

Jag samlar på fina stenar och kristaller. Både stenar jag kan hitta ute, som sånna runda vita fina stenar man kan hitta vid havet, och stenar jag köpt som bergskristallen, rosenkvarts, ametist, flourit osv :) Köper ständigt nya.

Afturelding
0

#14 Jag har ett par 🙂 Har två till också, men de är ännu inte omsatta.

/Rebecca

Maria
0

#19 Åh, så fina.🙂

/Maria

[peter54]
0

Det där med att fånga Fjärilar och ha ihjäl med eter för att nåla upp, sysslade jag med i yngre tonåren. Nu har jag slutat med det och istället provat att odla växter som de gillar för att få fler. Fjärilarna har minskat drastiskt i antal sedan den tiden när jag var barn och man inte höll på med massa besprutning överallt.

Jag var till Litauen i slutet av 80-talet, där sprutade man ingenting och jordbruket bedrevs som det gjorde här hemma under efterkrigstiden. När man tittade ut över en äng såg man hundratals Fjärilar där.

Numera kan man köpa både ägg, larver, puppor och imago av vissa fjärilsarter för att föda upp själv.

Jag har en enda fjäril uppnålad, en amiral som jag hittade död på vår kompost för några år sedan.

Maria
0

#21 Åh, det var också fin.

Jag gissar att sonens fjäril är gammal då han köpt tavlan på Loppis.

/Maria

Afturelding
2

#21 Mina är antingen antika eller hittade döda. Jag skulle aldrig klara av att ha ihjäl dem. Eller något annat, jag kan knappt så ihjäl myggor som biter mig. Vilket väl är en anledningarna till att jag inte äter kött 😃

/Rebecca

zabelle
0

# 21, 23 Nu blev jag glad att ni inte haft ihjäl dem själv! 👍 
Fjärliar är så vackra när de lever!

Zabelle   

Tarotstollan
0

Jag har sparat på oskrivna vackra julkort och kattvykort, numera blir det inte så ofta jag hittar något jag gillar.

Däremot blir det "några" tarot och orakellekar köpta varje år! 😉
Så de sparar jag på numera!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

citytjejen
0

#19 #21 Väldigt fina! Fjärilar är så vackra❤️

/Christina

[peter54]
0

#26 Levande är ännu finare 🙂

citytjejen
0

#27 Sant! Men mer ordningssamma och lättskötta bakom glas och ram 😃

/Christina

Mirinda
0

Jag samlar på ljuslyktor. Det började med att jag fick flera i present. Men jag har inte köpt så många på sistone. Har svårt att hitta förvaring åt dem.

Annars är jag en bra-att-ha-pryl-samlare. Älskar att botanisera på loppisar och kuriosaaffärer efter det jag brukar kalla mina "vackra onödor".

Min sambo påstår att jag samlar på skor. Men det är bara elakt förtal.😃

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[Lillmatten]
0

I dagsläget samlar jag "bara" på Johnny Depp filmer. När jag var yngre samlade jag också på frimärken, kapsyler och porslinskatter 😃

Maria
1

#30 Jag kommer gärna hem till dig och tittar…:-D

/Maria

[Lillmatten]
0

#31 Du är så välkommen 👍

tlover
0

Te grejer, delvis för att jag vill testa så mycket som möjligt och delvis för att det är bra att kunna visa olika saker då man föreläser

Fantomen, för att jag gillar fantomen, har nästan 700 st

Man skulle nästan också kunna säga att jag samlar på böcker då jag älskar att läsa.

en liten del av min tegrejssamling

l'm back