Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 287 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, tisdag 25 mars

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon! 😃

Jag ska till skolan snart, blir en lång dag i skolan. Sedan jobb ikväll, tur att jag har sambon som håller ställningarna hemma med djuren och så. Perfekt! 🌺

Ha en toppendag!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Frukosten snart i magen och det är dags att starta arbetsdagen. Solen skiner!!

Ha en bra dag!

Anders 50
0

Godmorgon!

-4 tidigt i morse men sen kom solen upp och då smälte det frostvita i gräset bort snabbt.

Men det soliga vädret varar inte länge för i em kommer det regn eller snö.

Bild från morgonen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Afturelding
0

God morgon!

Strålande sol men lite kallt idag. 

Idag ska jag sy på beställningsjobbet. Skulle ha börjat skriva idag men min man hann inte till biblioteket igår. Nu är snart all virkning klar i alla fall, och tur är det för garnet är snart slut. Var tvungen att bleka garn igår.

Två tomater har försvunnit från krukorna under natten, jag misstänker en katt 😃

Ha en trevlig tisdag!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
0

Gomorron alla!

Vilket enormt träd Anders..det måste ha stått där i alla 400 åren som gården stått där. Ska iväg och baka, vi ses.

De som får ut mest av livet är inte de som levt länge utan det är de som har levt varje liten minut, så gå ut i solen och lev!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
0

Morn ! Ligger med hunden och laddar energi inför handling. Måste få hem grädde, äpplemos m.m. till våfflorna senare. Solen skiner sedan länge, så idag blir det en lite längre hundprommis im energi finns kvar efter affärn.

Anders 50
0

#6 Skulle precis skriva..Och skriver det nu:  Glöm inte att det är våffel-dagen idag!  😃

På´t igen bumbleboo!  😂

Maria
1

#7 Aldrig i livet😡 😉

/Maria

Maria
1

Jag har förresten bytt användarnamn.

Nu gäller det att komma ihåg vem man är😃

/Maria

zabelle
1

#8 Såg det nyss och var tvungen att dubbelkolla att det var du ;)
Då behöver jag inte önska dig välkommen hit 🤐

Zabelle   

zabelle
0

God förmiddag förresten!

Ikväll blir det hemmagjorda äggvofflor med sylt och vispgrädde!!!
De lägger sig som bomull i magen Tummen upp

Zabelle   

Toyan
0

God förmiddag!

Har varit kallgrader i natt, nu lyser solen så vackert, men blåser kallt.

Idag ska jag ut och handla långbyxor, några har visst krympt under vintern😉

Ha en fin dag🌺

Intehärutandär
0

Nu är vi hemma igen, efter andra shoppingrundan. Helt slut i kropp o själ. På vägen dit kikade vi på änderna och konstaterade att isen snart släppt. Då sonen pekar på isen och uttropar "vad är det där?!" Fattade inget först förrens jag såg något litet lurvigt stå blixtstilla och stirra på oss ! En litet iller ! Det har inte jag sett på många många år. I koppel, men inte i det fria. Definitivt inte nära stan. Så det var en kul upplevelse för sonen. Hemma planterade jag och Spike lite penseer och murgröna. Vårfint !

Anders 50
0

#9 Vilken tur att ditt namn var ledigt. :)

Maria
0

#14 Ja, tänkt att världens vanligaste namn var ledigt utan några siffror eller tecken😮

/Maria

Anders 50
0

#15 Mitt var det inte.

Maria
1

Mitt var inte heller det när jag registrerade mig här men det var tydligen en före detta Sajtvärd som "slutat" så det var ledigt.

/Maria

stina63
0

Godkvälls

Känns som de blåser och regnar rätt bra här i malmö. Kallt kyligt är de. Japp de gör de hehe var tvungen att kolla efter. Undrar var tog våren vägen Någon som har sett våren?☀️

aggeelin
1

#15 Oj, så ovant. Jag som tyckte mycket om ditt andra namn.

Maria
0

#19 iFokusledningen försöker uppmuntra sajtvärdar att ha ett namn som anknyter till ens riktiga namn men jag har länge tvekat….

/Maria

fotokrafs
0

God kväll! Idag är jag i nya lägenheten. Igår kom mäklare och kollade på våran gamla. Blir några vändor upp till Stockholm men nu byter vi adress och blir göreborgare Några saker som stör mig med nya lägenheten är att laminatgolvet knakar, och att det är spishäll istället för keramikplattor… hur sjutton gör man ren en spishäll effektivt men inte så att det blir repor? MÅSTE man köpa specialmedel? Hade inte våffeljärn med oss ner så Inga våfflor idag :(

fotokrafs
0

Oj.. känns som jag skrev lite snabbt innan. Jag har glaskeramik nu, förut hade jag såna där svarta gjutjärnsplattor

[peter54]
0

God kväll 🙂

Här har varit blandat soligt och mulet idag med en vass nordanvind som gjorde det ganska kallt. Jag tog en promenad på 2-3 km och på hemvägen var jag tvungen att gå hårt framåtlutad för att hålla motvinden stången.

Idag har jag sett bergfinkar, de brukar stanna till här på sin färd till häckningsplatserna i norr. Stenknäcken har också varit här på besök, den har jag inte sett tidigare i år.

Roligast var dock att vi fått besök av ekorre igen, det är tre år sedan sist. Tyvärr ville den inte visa sin finaste sida.

fotokrafs
0

Haha.. men fin bild ändå!

aggeelin
0

Det var länge sen jag såg bergfink och stenknäck. Här, där vi bor i en känd fågelrik miljö, har vi få arter. Det är som om fåglarna inte lämnar träsket och kommer ut till oss…

[peter54]
0

#25 Här är herr och fru bergfink vid middagstid idag 🙂

Maria
0

#25, 26

Vad ni kan.😮

/Maria

Anders 50
0

#21 Jag använder MrMuscle Keramikrent. Och så finns det små skrapor som man använder om något bränt fast. De repar inte.

zabelle
0

#21 Cillit BANG och smutsen är väck! Den lila flaskan med gul kork är bäst.

Zabelle   

Anders 50
0

#29 En vän på fb sprejade Cillit Bang på toapappershållaren (av metall) och då försvann ytbehandlingen på den! 😃

Kanske tur att jag inte har hittat det märket i affärerna här?  😃