Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 351 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, söndag 23 mars

Godmorgon på er!

Nu har jag varit borta ett tag så det var ett tag sen jag skrev en sån här tidig morgontråd. Nu går jag snart och lägger mig i min nybäddade säng med rena lakan och sen tar jag sovmorgon. Jag önskar er en skön söndag!

Först måste jag bara ta reda på tvätten (det blir en del när vi är borta och så lakan och handdukar efter kattvakten som bott här).

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu ett försök att lägga in en bild

aggeelin
0

Hurra! Det lyckades!

aggeelin
0

Det blir bilder, bara lite på snedden!

Anders 50
0

Godmorgon!

Fina bilder. 🙂  Men undrar nyfiket om det inte går att rotera dem?

Här regnar det ordentligt, så väderprognosen stämde inte idag heller. Men det är ju söndag så jag får väl hitta på nåt annat tills det regnat klart.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Fina bilder fastän de är på tvären🙂

Efter en solig morgon så börjar himlen bli helt grå så jag vet inte vad för väder som väntar. Det är i alla fall 7 grader varmt.

/Maria

Anders 50
0

#5 Här var också sol och fint tidigt i morse men nu är det regn.

yr.no var snabba att ändra sig! 😃

aggeelin
0

#4 Bilderna är direkt från mobilen och de tycks lägga sig på sned när de läggs in här

Toyan
0

God förmiddag.

Solsken och blåst, men för en stund sen var det mulet och vindstilla, knepigt väder.

Efter några fina dagar med besök av familj och vänner så blir det en väldigt lugn söndag.

Ha en bra dag med allt ni gör🌺

Maria
0

Så nu har vi varit och handlat fröer.

Det blev Sockerärtor, Grönkål, Mangold, Ringblommor och Krasse till att börja med.

Jag har även satt Penséer i krukan på trappan. 

Nu känns det lite vårlikt🙂

I år ska jag inte förodla någonting då Lakritz är en riktig grävmaskin.

Jag får köpa färdiga tomatplantor och Chili istället.

/Maria

aggeelin
0

#9 Det blir säkert bra med färdiga plantor också. Han kanske lägger av med grävandet till nästa år.

Maria
0

#10 Ja, nu har han ju möjlighet att gå ut så då kommer han förhoppningsvis gräva ute istället😉

Det är inte så farligt. Smällar man får ta när man skaffar en kattunge🙂

/Maria

Cristine
0

Roligt att se dina trådar igen Agge, mina skulle bli så trista då jag inte har något att skriva om, och nu kan inte Anders längre skratta åt  historier med  män jag står på knä för eller roliga korvgubbar. Nu händer ingenting.😕

Men solen är här😃 och värmen.

Njut av den den som kan men ni ska ha en bra dag iaf.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

#12 Kan Anders inte skratta åt historier numera? :)

Anders 50
0

#12 Har korvgubben gått hädan eftersom den risken inte finns längre? Eller har han slutat sälja korv? 😂

Det finns väl andra som kan knacka på…  😉

flisan708
0

Hej på ER!!!

Dagen varit intressant. Tänkte fixa papperen för morgondagens jobb intervju men skrivaren dog. Den är över tio år så…… Iväg och köpt en ny, långpromenad med väninna, handla. 

Nu är skrivaren installerad och jag känner mig nöjd. Papperen fixade inför morgondagen. Nu kommer det bli spännande. 

Önskar er en fortsatt trevlig eftermiddag/ kväll.

[peter54]
0

God eftermiddag 🙂

Här är soligt, 8 plusgrader, men ack så blåsigt, halv storm åtminstone och ingenting står kvar ute, till och med gärdesgården håller på att blåsa omkull.

Jag pratade med en av grannarna som bott här i hela sitt liv, 82 år och han sa att så som det blåser nuförtiden blåste det aldrig förr.

Skottkärrorna blåser omkull och rullar in i skogen, skyddsplåtarna för vindskivorna på husen blåser sönder, skruvskallarna drivs igenom aluminiumplåten och majbrasan kan vi väl bara glömma om det fortsätter så här.

aggeelin
0

#15 Är du på väg att söka nytt jobb igen??

aggeelin
0

#16 Ja oj vad det blåser! Här far det allt möjligt i luften.

flisan708
0

#15 Tänker inte gå in på alla detaljer här men det är inte mycket som blev som jag tänkt mig. Men huvudskälet till att jag bestämt mig för att söka annat är att jag är mer sekreterare än sjuksköterska. Det gör ont i mitt hjärta när jag som nu har för lite patientkontakt. 

Nya skrivaren, verkar helt ok. 

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/skrivare-och-scanner/HPENVY5532/hp-envy-5532-blackstraleskrivare-aio

aggeelin
0

Jo, vad jag har förstått så är det mycket administration vid den typ av arbete som du har. Vad har du sökt för jobb nu?

flisan708
0

#20 Jobbet som jag ska på intervju för gäller hemsjukvård. Låter kul å intressant tycker jag. Faktum är att jag blev uppringd av den chefen. En kollega hade tipsat dem om mig. Så detta blir spännande. Tror att den typen av jobb skulle kunna passa mig. Så håll tummarna!

aggeelin
1

Håller tummarna!!

Cristine
1

Me too!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Gokvälls Dags snart att lägga sig Tror jag.. har varit mycket idag. varit i stan kollat läget. sedan ut till stugan. Hem till min bror drucket kaffe. Sen upp fixa mat. ja visst jag, Jag har tvättat också idag. Så köpte jag en cykelvagn. Väldigt bra att ha när man ska lasta cykla till stugan till våren. Och även om man ska handla lite mera. Ha en skön söndag