Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 341 ggr
Cristine
0

Vilket öl eller vin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.är din favorit?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
0

Vin är verkligen inte gott, så det hoppar jag. Då jag dricker en öl så blir det oftast Heineken.

Maria
0

Dricker inget numera men har alltid älskat öl och en god Ale är aldrig fel eller en Veteöl.

/Maria

[Mintassen]
0

Inget av  det jag dricker cider 😉

Åsa S
0

Jag föredrar vin jag och vilket jag väljer beror på vad jag ska äta. Vinet ska matcha maten.

Afturelding
0

Vi dricker inte alkohol i det här huset. Öl har jag aldrig tyckt om (det ska tydligen finnas bra alkoholfria sådana numera), och alkoholfritt vin är sådär. Natureos vita kan jag dricka till mat ibland, men för det mesta väljer vi en must eller något annat gott. På vårat bröllop serverade vi äppelmust och svartvinbärsmust (utöver lättöl och fläderblomssaft), och fick många positiva kommentarer.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
0

Jag tycker om Mariestads öl och indisk öl, men har inte druckit en sedan i sommras

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Dricker inte vin alls. 
Skulle jag dricka öl blir det Prips Blå (typ ingen alkohol i haha) eller Carlsberg bear, inget annat, endast lättöl-

Men dricker väldigt sällan överhuvudtaget.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Caroline L
0

Dricker inte öl, tycker verkligen inte att det smakar gott. Angående vin så gillar jag vårat eget vin från vingården i Kroatien, har fortfarande en flaska hemma. Men dricker så sällan alkohol öht.

[Mustangcab]
0

Öl är beskt och vin är surt så jag håller mig till cider köpt på Maxi😃

citytjejen
0

Öl har jag aldrig förstått tjusningen med så jag håller mig till vin! Har inga särskilda favoriter, men tycker mycket om Amaroneviner när det kommer till de röda. Vita viner ska vara ganska torra tycker jag, och rosé älskar jag, ska vara ett ljust ett, annars smakar det hallonsaft😮

/Christina

Anders 50
0

Vin har inte jag fattat vitsen med, däremot nyttjas öl.  Har inga direkta favoritsorter, det växlar. Utländska dyra med fina namn tycker jag inte är bättre än våra svenska. Just nu är Åbro´s "Sju komma tvåan" favoriten.

Tycker öl ska vara minst 6 %-igt för att vara gott, och så ska det drickas ur glas, inte direkt ur burk eller flaska och hålla rätt temperatur.

Det där med en iskall öl är inget för mig….möjligt att en "ful-öl" kan smaka lite bättre då.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mirinda
0

Mitt favoritöl är egentligen inte öl. Carnegie porter är min favorit.

Vilket vin jag gillar bäst beror på vilken mat jag ska ha det till. Det ska passa ihop.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[peter54]
0

Kobira 😉

Karmatarerskanise
0

En fin Guinness är inte fel.
Vinmässigt gillar jag Rosé. Har inget speciellt märke, testar olika nästan var gång.