Tofflor
Använder du sådana…hur ser de ut..är de snygga, bekväma, eller bara varma
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jupp, faktiskt. Varje dag. För det är fortfarande kallt på golvet.
De är i fårskinn. Min mor har sytt dem av spill - hon ville inte offra en av de hela skinnen som legat i en låda i 20+ år… suck* Så de var lite trånga i början, fick sätta på mig dem med hjälp av skohorn.
De är sjukt varma och sköna. Och även sjukt fula. LOL…😃 och min ena iller tycker att de är roliga att bita i… De är inne på levnadsår 2 och jag misstänker att levnadsår 3 då kommer de att avlida…
Jag har "vanliga" tofflor eller sandaler, en ordentlig sula med två remmar över. Helt enkelt för att det är kallt på golvet i det gamla torpet. Blir det riktigt kallt har jag ett par raggsockar i, men jag älskar att gå barfota.
Har försökt mig på att använda söta, fluffiga tofflor, men avskyr dem. Speciellt de som har en skumgummi aktig sula så det känns som man studsar lite i varje steg.
Har ett par tovade ulltofflor. Sjukt fula men fantastiskt varma och sköna.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Förutom träskor, så har jag ett par svarta slipins i skinn och ett par typ birkenstock. Inga jag använder inne. Hade ett par mjuka ulliga inne, men dem blev förstörda i tvätt. Nu kör jag med tjocka myssockor då det är riktigt dragit på golv.
#3 hihi
Jag har alltid tofflor på mig.
Fick nyss ett par nya fina svarta "Birkenstock" av sonen när jag fyllde.
De är väldigt sköna och håller i flera år.
/Maria
Jag har ett par "fårskinnstossor" som jag fick i julklapp. De är super goa! Tidigare använde jag birkenstock. De får vila tills det blir varmare, så åker de fram igen.
Zabelle
Inga tofflor inomhus, bara strumpor.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Tofflor använder jag varje dag under den kalla årstiden, fick ett par supervarma fårskinnstofflor i julklapp🙂
Jag har ett par tofflor typ birkenstock som jag haft i drygt 10 år. Använder de dock sällan inne i lägenheten.
Alltid på jobbet, ett par Birkissar. Hemma yllestrumpor, för jag är sååå frusen om tossingarna.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
På vinterhalvåret har jag fårskinnstofflor oftast, eller mysiga raggsockor. I somras hittade jag ett par "tossor" eller vad det kallas, på Indiska. De är stickade med en slejf över foten och väldigt sköna!
/Christina
Jag har fårskinstofflor som är så sköna ha på sig. Köpte ett par i vintras för mina golv här hemma är så kalla.
Nej, höll jag på att svara ..
men, kom på jag har två par 😮
jag har inte alltid några på mig,
är det lite varmare har jag ett par som "birkenstokk! när jag
springer in och ut
och när det är lite kallare, ett par ulle-fluffiga-liv-varma
då bara inomhus 😛
de senare är några "vunna" .."norska lyx-tofflor"(?)
sköna är det vilket fall
penke