Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 190 ggr
[VSK]
1

Bekvämt Bluetooth-headset

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja tipsa om detta headset.

Jag letade febrilt efter nån ersättare till alla headset jag haft med sladd, där sladden nu gått sönder då de fastnar i datastolen hela tiden.

Jag hade två specifika krav och det var lång räckvidd samt bra batteritid. De absolut flesta BT headset har en räckvidd på ca 10 meter fri sikt, men dessa lurar skall gå hela 15 meter. BT går inte så långt då de ej ska dra så mkt batteriresurser.

Jag kan utan vidare gå ut ur datarummet, svänga av mot vardagsrummet och fortsätta ut på balkongen med oförändrad kvalitet både i hörlur och mikrofon enligt de jag pratat med.

Än så länge så vet jag inte hur länge batteriet räcker men jag har lyssnat på musik både igår och nu idag. Givetvis så har det ju med vilken volym man har osv.

När man googlat runt lite på BT headset så har man ju i princip bara fått svar på headset som kostar 1500kr och uppåt och det är inte att tänka på för mig.

Det här headsetet har inte fått så superbra kritik enligt det jag läst, men jag tycker ljudet verkar helt okej. Det är nog gjort för prat i första hand och inte musik som kräver sin hårdvara.

Detta headset levereras utan USB Bluetooth adapter så ni vet om ni inte har BT inbyggt i datorn. Adapter finns för 100kr.

Jag har ej hunnit testa detta med min mobiltelefon men jag ser ingen anledning till att det inte skulle funka bra. Tänk om jag hade haft detta när jag var nyopererad. -fick ju så jäkla ont av att hålla i telefonen.

Mikrofonen sitter inbyggd och är således ej i vägen. Ljudet blir lite burkigt enligt de jag pratat med men ändå helt acceptabelt ljud. 

En sak jag uppskattar är att mikrofonen släpper igenom lite ljud så det blir inte knäpptyst i hörlurarna, vilket både är praktiskt och säkert.

Jag skaffade detta nästan enbart för att prata med i Skype, samt smålyssna lite på musik, men möjligheterna är ju outtömliga. Prata medans du bakar, lagar mat, påtar i trädgården, stryker kläder mm.

Ha ha nä jag är varken sponsrad av Philips eller netonnet.se utan jag ville bara dela med mig tips på en bra produkt.

Det blir svårt att bedöma denna produkt med min lilla erfarenhet av hörlurar/headset, och dessutom efter så kort tid jag haft dessa, men jag ger mig på ett försök.

Passform 8 av 10 (har inte så mkt att jämföra med men de sitter bekvämt).

Ljudkvalitet lyssna: 6 av 10

Ljudkvalitet prata: 5 av 10 (lite burkigt men annars okej ljud)

Batteritid: 10 av 10

Räckvidd: 10 av 10

Prisvärdhet: 9 av 10

Jag tror det är svårt att hitta bättre för pengarna, men det finns säkert nånstans 🤔

[MotherEarth]
1

Tack för tipset VSK Cool

[VSK]
0

vassegooo 🙂