Tid över...
Jag har ofta något för mig på kvällen efter jobbet och trivs med det. Måndag och onsdag tränar jag yoga och kan styrketräna någon annan dag i veckan. Träffar vänner någon kväll, bokcirkel, möten eller annat.
Ikväll har jag haft besök av vår nya kattvakt och sen har jag hamnat framför datorn. Vad jag vet finns det inget att se på tv och vi har ingen film inspelat. Jag tror att jag går och lägger mig i badet och kopplar av med en kopp te och en bok.
Vad gör du när du får tid över?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Just nu så är jag mycket med att läsa, Kommet in i en period där jag läser allt jag kommer åt hehe.
Just nu har det blivit mycket OS
Vet inte vad som har hänt men jag har blivit segare och är inte lika nattpigg som jag brukar. Jag somnar med en gång så fort jag lägger mig vilket iofs är rätt skönt när man ska upp tidigt.
Jag gillar att bara vara hemma på vardags-eftermiddag/kväll..
jag orkar inte med folk (utom maken då såklart) på kvällen🤐
Tänker inte så längre eftersom jag har så mycket tid över. Skönt! 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Är sjukskriven så jag är hemma jämt. Känns som om jag alltid har tid över. Men jag försöker ta vara på det för om 8 veckor kommer storken…
Jag är så trött när jag kommer hem så jag vill mest vara ifred. En lång runda med hunden, kvällsmat sen lite tv det räcker så bra som sysselsättning på vardagskvällarna för min del. Jag brukar piggna till och få lite mer energi när ljuset återvänder.
Zabelle
Jag stickar om jag inte har något att göra. Men jag har ofta saker att göra, även fast att det inte verkar som det 😃 Har ofta deadlines på saker jag syr och så.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag till hör ju dem som har all tid i värden.
O jag gör ingenting.😮Det är jag himla bra på.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag ser till att ha mycket fritid, eller ja, så mycket fritid det går att ha när man jobbar heltid! Ibland har jag hela veckan full med inplanerade saker efter jobbet, men oftast inte. Trivs bäst då jag har några dagar oplanerade då jag gör vad jag känner för efter jobbet. Oftast blir det då gymbesök, slöande hemma, umgås med min man, tar ett bad eller en promenad.
Jag gillar inte att vara för upptagen så att säga, jag vill ha lite "luft" för att må bra.
/Christina
Har jag jobbat så är jag helt slut på kvällen så då gör jag minsta möjliga.
/Maria
Har inte några problem med "tid över"
Heltidsjobb om dagarna, ett hus som jag ensam sköter när jag inte är på jobbet, 7 barnbarn som jag försöker hinna träffa ibland, healingar och cirklar om kvällarna. Stupar i säng vid halv ett - ett om nätterna, läser ett par sidor i en bok och sover tills väckaren ringer strax efter sex på morgonen….. och så rullar det på.
Har aldrig någon tid över.😃
Har ingen tid över tyvärr. Har visserligen varit sjukskriven 1½ år för utbrändhet och är ännu, så även om jag går runt i pyjamasen hela dagarna - så är ett hett bad eller teve-soffan alldeles för stressfyllt för mig. Får panik.
Innan detta, så var det skönt att gå powerwalks med musik i lurarna - ensam utan barn. Eller fotopromenader. Har en trädgård som oftast ger mig ro, men det är ju inte säsong ännu.