Utestängd hela dagen nästan!
Så jobbigt det är!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Va😮 Nu får du berätta mer….
/Maria
Ja, jag är också lite nyfiken 🤔
Varje gång jag skrev mitt namn och lösenord så stod det att jag inte hade behörighet. Alltså utestängd från Ifokus
#3 Jag loggar aldrig ut. Varför gör du det?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Hade också problem idag? Jag kollade om det var mitt internet.😃
HA,ha jobbigt!😂
Ni har säkert nått upp till så hög Karma eller gjort så många inlägg att kvoten är fylld….så internet vet inte hur ni ska behandlas🤪
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Det verkar som om det är många som inte kommit in. Jag kom in om jag uppdaterade webbläsaren.
Zabelle
Hahaha, Cristine. Jag trodde du var utelåst hemma. Såg dig framför mig sittandes på trappan😃
/Maria
Tack och lov kan jag inte gå ut nu ocvh skulle för allt i världen inte vilja sitta på trappan i blötsnö.🤪
Cris jag undrar om du snurrat till det lite och försökt logga in med dina uppgifter på nåt annat ställe. För skriver man in fel uppgifter här på iFokus så kommer det upp en popup ruta som säger att inloggningen misslyckades.
Just nu kan jag inte komma på nån sida där jag är reggad där det kommer upp att jag inte har behörighet om jag skriver fel, men det finns säkert.
Det var problem här på iFokus under några timmar på eftermiddagen. Men det var fixat runt 3 tiden.
Det du fick, såg det ut som bilden jag lägger med.
.
Dem håller på att greja lite med sidan, kanske var därför. Jag kommer inte in via mobilvy sedan en vecka.
Visst var det något krångel igår med att komma in här. Åtminstonde på morgonen
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Cristine tänkte lite som Bumbleboo..Stackar sitta på trappan. o så var det bara att du inte kom in i datorn.😂,,
'O då tänker vi la som så!!Det är inte meningen att du ska vara här😮.Skoja..Nu är du ju inne.
🌺🌺🌈 Välkommen🌈🌺🌺
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har oxå haft detta problem rätt så länge men det har kommit och gått.
Numer så lägger jag inte energi i onödan då iFokus fel är "väldigt dynamiska". Ett gott råd är att bara spara lösenordet på själva startsidan på iFokus.se
När det sen felar, om det felar igen, så tryck bara på ifokusloggan uppe till vänster och logga in där igen. Av nån anledning så funkar alltid startsidan att logga in på, medans alla andra sajter har krånglat.
Visst är det drygt om man blir utloggad varje gång man skall byta sajt, men mitt tips är iaf en lösning som hittills har funkat för mig.
☝️
Om jag får fråga…Varför loggar ni ut?
samma här plüs att nu har datorn pajat , hemtelefonen är stendödsamt
😕
Både min och Nadeschs mobil har slutat fungera.Vi är också utan tvdå den ska installeras om'.
#21 Tror du behöver ta hjälp att rensa ditt hus från negativa energier!
Du har ju problem med allt som drivs med någon form el.
Håller med Anders här ☝️
#21 Antar att du känner lukt av tobaksrök också ibland?
Ja det började med den nya mikrougnen som helt sonika lade av, sedan halva spisen, hemtelefonerna (alla tre) och nu först min mobil för några dagar sedan, igår dog dotters mobil och min dator för 3 dagar sedan Det är inte första ggn det händer Istället gick tv utan någon antenn eller parabol hela melodifestivvale o ch några timmar dagen efter Tobaksrök känner jag ofta.
.
Bilden var prrfekt man såg ingen skillnAd
Nej Annia jg skrev rätt uppgifter!
#25 En bekant var utför något liknande och där startade även sakerna av sig själv ofta.
Men de hade dit en kvinna som tog bort två personer, sen har det varit lugnt i ett år nu.
Cris att du skrev in rätt uppgifter det tror jag, men var du på rätt sida. För mig veterligt så kommer det inte upp att man inte har behörighet utan det kommer upp som den bild jag visar. Nästa gång det händer att det kommer upp att du inte har behörighet vid inloggning så ta en skärmdump.
När det gäller allt det elektriska så skulle jag ta dit en elektriker som får gå över det. För äldre hus är inte byggda för att klara allt det elektriska vi använder idag. Så de propparna du har kanske helt enkelt är för svaga för att klara av ert användande. Och när det gäller datorer så är dom känsligare än annan elektrisk utrustning.
Varför era mobiler la av det vet jag inte då jag inte vet vilka fel. Är det bara att ni inte kunde ringa eller surfa så kan det vara fel på täckningen.
Men börja med att ta hem en elektriker.
.
Jag skulle också rekommendera en elektriker innan det tar fyr i huset.
Varför skulle nya produkter inte tåla gamla ledningar menar du?
Förklara gärna vad du menar för jag har aldrig någonsin hört talas om detta och ändå är min farbror elektriker med alla cert som finns, och det har han varit i 30 år.
Gamla ledningar kan ta fyr pga de är gamla. Någon gång är det bäst före datumet som gått ut. Här brann ett hus ned då man skulle renovera det. Tack och lov så fanns ingen människa där.
Jo det är ju klart man inte skall ha gamla hårda kablar som vittrar sönder, men jag undrade varför nya produkter inte skulle funka med gammalt elnät. Vi kan ju räkna bort datorn nu då den bör köras med UPS. Men resten då.
🤔
Grejerna går ju inte sönder bara för att elledningarna är gamla.
Däremot om spänningen är högre än 230 volt, men det skulle märkts direkt på alla apparater som är inkopplade på elen.
# 35 Nej men ledningarna kan gå sönder för att de är för gamla😃
#36 Vet. Men det problemet har ju inte Cristine. Än… 😉
Och de brukar hålla så länge de får vara ifred och ingen överbelastar dem.
# 37 Hur vet att det inte är det som sker?
Jag menar inte bara att ledningarna är gamla utan just det att den el som är installerad i huset är bara för en viss mängd el. Tar exempel från mitt eget hus. Det är byggt 1970.
I början så gick det inte att ha alla 4 spisplattor plus ugnen igång samtidigt för då gick proppen. Så det fick läggas om. Jag har två uttag i tvättstugan de klarade inte av två "tunga" saker samtidigt så även de fick läggas om.
Nu när det gäller mig själv här idag så det uttag jag har datorn på, sätter jag i dammsugaren och datorn är påslagen så går proppen.
Sen en sak jag fick byta ut för ett tag sen. En lysknapp. Lampan som är kopplad till den lyste bara svagt. Jag provade olika saker själv först, men tog sen hem en elektriker. Och jag hade haft tur som haft knappen i av-läge för när han slog på knappen så slog det gnistor.
Gamla hus är inte byggda för att använda elektronik på det sätt vi använder idag inte ens installerad för att klara den mängd vi använder. Så det kan mycket väl vara så att saker kan behövas läggas om så det ligger på annan säkring.
Sen om man tittar på vägguttag. Det kan vara enkeluttag eller dubbeluttag och det betyder att man ska bara ha en eller två kontakter i, men vi idag sätter in sladdosor så man sätter flera kontakter i ett uttag.
Sen för min egen del jag skulle aldrig använda en spis där en del är trasig. Och för den delen hur gammal är spisen. Elektriska prylar har ett bäst före datum så är den äldre än 5 år så kan det bara vara så att den blivit för gammal.
Men när det gäller att elektriska prylar strular så bästa är att ta hem en elektriker och låta den titta över alla ledningar och att sakerna funkar på just de proppar man satt de till.
.
#38 Hon verkar ju ha fungerande el till lyse och annat i huset. Och hon har inte nämnt att hon får byta säkringar hela tiden.
Nej hon har inte sagt att hon får byta säkringar hela tiden, men hon har ibland sagt att proppen gått.
Och ibland är det så att sakerna har (vad det nu kallas) överslagsskydd så att dom endera stängs av eller till slut går sönder.
Och så mycket problem med elektriska prylar så bättre att kolla det elektriska först innan man börjar leta efter andra orsaker. För el är inte att leka med. Jag kan bara på det jag själv råkat ut för som jag skrev i 39.
.
# 39 Helt riktigt. För det första så beror det hur mycket du har i huvudsäkring i hela huset. Det finns olika att välja på. För det andra så beror det också på hur mycket du har i ett rum där du använder elen. Känner man inte till detta så uppstår problem.
Vi kan mycket väl blåsa en säkring ifall vi köra allting som vi har i köket på en gång. Detta beror på att det inte är säkrat för att allting ska vara igång.
Nu har vi en automatsäkring så all el försvinner i hela huset, detta som en säkerhetsåtgärd så det inte ska uppstå en brand.
Hos oss så sitter säkringarna i tvättstugan och är väldigt väl märkta med vart de går. Huvudsäkringarna sitter på utsidan av huset.
#41 Men givetvis går proppen när det blir kortslutning i micron!
Huset ska normalt vara indelat i olika slingor av elledningar där varje slinga har en "propp" som övervakar slingan. Sitter det en 10 amp. propp så får du inte koppla på apparater som drar mer än 2300W, för då går proppen. Så att t.ex ha en dammsugare på 1500W och en vattenvärmare på 1000W igång samtidigt i samma eluttag år inte så bra…då går proppen, inget annat händer.
Det är därför man har en massa proppar i proppskåpet för att man ska kunna utnyttja elen utan att propparna går.
Men än en gång…saker går inte sönder för att elledningar är gamla, däremot om de får mer ström än de ska ha, eller t.ex fått en ordentlig el-pik vid ett åsknedslag en gång i tiden.
Anders du vänder dig till mig fast jag har inte sagt nåt om just gamla ledningar. Jag har sagt att gamla hus är inte byggda för att använda elektronik på det sätt vi gör idag.
Sen för mig är det en självklarhet. Att börjar det gå sönder saker och dom inte är för gamla så börjar jag med att kolla just den sak som gått sönder. Annars så kollar jag det elektriska i huset så jag vet att det är säkert. Jag skulle tex inte använda en spis där bara en del fungerar eftersom jag inte vet varför den gått sönder.
.
# 43 Du blandar friskt mellan watt och ampere. Menar du 2300 W eller menar du 230 W?
Det första jag hjorde när jaf flyttade in för 6 år sedan var att dra nya kablar,ta bortq proppskåpet och sätta in ett jordat med knappar
# 46 Är alla propparna jordade och har du jordat överallt i huset?
Ja precis och min bror skom är elingenjör. (Vet inte vad det heter))river sig i huvudet….ingen fsttar vad som händer
#44 Vad menar du då med att gamla hus inte är byggda för dagens elförbrukning? Och läs din första rad i ditt inlägg 39. 😉
#45 Jag blandar inget! Säkringarnas styrka är i amp. och förbrukning på elapparater mäts i W. (Watt)
#48 Lyd mitt råd Cristine! Du har väl kontakter?
# 50 Det vet jag väl men menar du 2300W eller menar du 230 W? Det är vad jag undrar? 2300 W låter lite väl mycket.
#52 Jag menar vad det står. Har du en propp på 10 ampére så kan du belasta den med 10 (proppens storlek) X 230 (din strömstyrka) = 2300 W (Watt)
Har du en 16 amp säkring så kan du fräsa på 16 X 230 = 3680 W
Blanda nu inte ihop Watt och Volt. 😃
Titta på dina maskiner så står det hur många Watt de är på.
Ohms lag mina vänner ☝️
#54 Ohm var en riktig motståndsman ! ;)
ha ha ha ha 😂
Tro det eller ej men en mobil sm jag fått låna av en väninna bara tvärdog när dottern pratat två minuter med sin bror
😮
Vad säger jag till henne nu???
inte en aning… säg som det är att telefonen dödde 🤔
Anders början på mitt 39 var mer en reflektion på mustangcabs inlägg och jag kunde formulerat mig bättre där.
Cris. Nu kan jag missuppfattat, men har du huvudsäkring sitter utomhus. Om du har det får du göra saker själv i det skåpet förutom återställa ifall säkringen går. Om du får saker i det så be nån elektriker titta i det skåpet så att allt sitter åtskruvat.
Annars tycker jag att du ska ta kontakt med ditt elbolag och be dom kolla om du har så kallade strömspikar. Utifrån det jag läser på nätet så ska det finnas mätinstrument så det går att kolla upp. Och tittar jag på nätet så finns det gott om människor där saker går sönder just för att dom har strömspikar. En tex där glödlampor går sönder hela tiden, plus att den fått både dator och xbox trasig.
En skriver om att datorn startar om och att förstärkaren startar om. Så kontakta elbolaget och be om hjälp.
Det finns gott om träffar på nätet gällande strömspikar. Här är tre länkar du själv kan läsa vad andra råkat ut för.
Länk1… Länk2… Länk3…
.
Det är därför man kör med UPS på tv, dator mm om man bor så man har luftledningar ☝️
Det har inget med en mobil å göra..
Bra! Nu har vi lyckats lämna avdelningen gamla hus och gamla elledningar! 😉
# 53 Då förstår jag vad du menar.😃 Jag trodde att du skrivit fel när du skrev 2300 W och menande 230 V. Jodå jag vet skillnad på watt och volt och jag vet vad ampere är också.
Watt är effekten
Volt är spänningen
Ampere är strömstyrkan
Vi har normalt sett numera en spänning på 230 volt i våra när elnät här hemma med undantag för våtutrymmen där åtminstone vi har 110-230.
Effekten på olika apparater och maskiner mäts i watt sen är säkringarna i ampere. Man kan klara rätt så många volt om man får en stöt men så många ampere klarar en människa inte.
Jag tror helt enkelt att Christine bara är kärringen mot strömmen….😉
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
#62 Känner inte en enda som har nån UPS inkopplad.
Vad menar du att det är för skillnad mellan luftledning och nergrävd elledning?
#64 Nu blev jag imponerad! 😉
#65 Precis! 😃
Enorm skillnad om vi pratar åska och oväder tex.
Nu är det ett tag sen jag själv körde med UPS, men då så var det iaf
1-3
1-6
1-9 level.
Jag hade en 1-9
Kan inget om UPS .
Men om elledningarnas dragning har jag en annan åsikt. Det har då inte märkts nån skillnad här i trakten när det gäller åska.
Största boven i dramat är teleledningarna. Så säger alla jag haft kontakt med angående åskskydd (DYRT) här på gården.
Alla ledningar i luften mår inte bra av åska.
Sen så är ju den utrustning man kopplar in via tele lite känsligare överlag.
Skulle bli förvånad om det finns nån i vårt avlånga land så bor på landet med luftledning som inte behövt köpa ny trådlös telefon tex 🤔
#69 Numera är luftledningarna åskskyddade och väl jordade, bättre mot förr. Och jag bor på landet 🙂 sist ut 1 km på ledningarna, och här har bytts telefoner må du tro! 😂 m.m. m.m Och alla skyller på telekabeln som leder in skiten i huset och elsystemet. Den går ju också av då och då.
Jag tänkte mer från huset till första elstolpe
Och alla skyller på telekabeln som leder in skiten i huset och elsystemet. Om ni bara visste vilkwn skit den leder in Just nu byter elbolagen ut alla analoga elmätare i rasande takt mot fjärravläsningsbara, så kallade smarta mätare. Det här sker inte bara i vårt land utan också globalt. Protesterna utomlands är omfattande. Enligt reklamen blir energiförbrukningen effektivare och mera miljövänlig. Ingendera stämmer. Våra elräkningar kommer att bli större på sikt eftersom strömmen kommer att debiteras enligt högre taxa då förbrukningen överlag är hög. Vi måste dessutom betala för de nya mätarna under rubriken elöverföringskostnader och för den elektricitet som själva mätaren förbrukar. Att skrota de gamla, analoga mätarna, tillverka nya och upprätthålla datacenter, som ska lagra varje hushålls användarinformation, kommer att sluka mycket energi vilket inte är förenligt med miljövänlighet. Den nya elmätaren är de kontroll- och vinstintresserade, globala företagens produkt. Mätarens trådlösa teknik gör samhället ännu mera sårbart än förut. Mätaren gör också intrång på vårt privata revir eftersom elbolagen får information om våra levnadsvanor (exakta tidpunkter när och vilka elektriska apparater vi använder, när vi är inte är hemma med mera). Bolagen lovar att denna privata information inte ges till tredje part men det behövs endast ett illegalt dataintrång för att informationen ska läcka ut. Att våra uppgifter kommer att användas i kommersiella syften är dessutom bara en tidsfråga. De nya fjärravläsningsbara elmätarnas mikrovågor åstadkommer en extremt skadlig strålning på grund av den täta frekvensen och höga spänningen men vi får ingen information om detta. Många har börjat lida av trötthet, huvudvärk, utslag och sömnlöshet efter att de nya mätarna installerats. I extrema fall har människor tvingats flytta ur sina hem för att de utvecklat en allergi för elmätarens strålning. Studier har inte gjorts hur mätarens strålning påverkar oss under lång tid men man vet med säkerhet att strålningsvärden, som understiger den nya elmätarens strålning, har lett till cancer, nedbrytning av vårt dna med mera. Varför har statsrådet gått ut med en förordning om att landets alla analoga mätare ska bytas ut trots att strålningen från de nya mätarna inte testats? Varför tiger våra massmedier? http://hbl.fi/opinion/lasares-brev/2013-02-18/smarta-elmatare-avger-skadlig-stralning I
Annia..min bror har tittat på ute m skåpet ofh också bytt propp nåtra gånger
#72 Bra att det inte är du som står för sanningshalten i det där för det där är rena konpirationsteorin. Inte mycket sanning i den artikeln..
Mätarna är väl utbytta för länge sedan? Här är det nog 3-4 år sedan, och det är inte mer strålning från mätarna än från en mobiltelefon den gången de avläses, samma teknik.
Förstår inte hur vi kan bli mer övervakade nu? de visste ju om vår elförbrukning tidigare också.
Allt blir dyrare, även elen, men min elkostnad har faktiskt blivit billigare de senaste åren.
Har de bytt elmätare, det har jag inte noterat?
Fjärrmätare är nog en god tanke, så länge det funkar… Vi är en av de drabbade när det gäller felaktig förbrukning och inte ett skit kan man som kund göra åt det heller. Tro mig jag har försökt.
#75 Vem är din elnäts-ägare?
# 77 Affärsverken i Karlskrona kommun.
#78 Kollar man deras hemsida så verkar det ju som de har fjärravläsning. Annars borde du ju öppnat dörren för någon avläsare då och då.
Nejdå min mätare sitter på utsidan av huset. Jag har aldrig släppt in någon för att läsa av elen och vattnet det läser jag av själv.😃
Då så… Kolla på mätarskåpet eller vid, om du ser en liten dosa eller en liten antenn. Men se upp för strålning!!! 😉
Det ska jag göra men inte kan de sätta en antenn utanför skåpet. Även om vi har takutsprång så kan väder och vind ta denna. Kommer ihåg att jag inte vet var nyckeln till skåpet finns. Får be att låna grannens som är elektriker.😃
Cristine vad har utbyte av elmätare att göra med att du har problem.
Nu kommer jag inte ihåg när jag bytte, men det kan nog vara bortåt 10 år vid det här laget sen det byttes här i den kommun jag bor så det är ju inget nytt.
När det gäller skåpet du har utomhus. Att du får byta propp i det ja, men jag undrar om du (eller din bror) faktiskt får hålla på och dra i kablarna i skåpet för att kolla att dom sitter dom ska. Även om ni får dra i kablarna så bör det skruvas isär så att man verkligen ser att dom sitter fast överallt som dom ska.
Sen går det att mäta om det finns strömspikar, men för det behövs det utrustning som kopplas in. Och som jag förstått det så är det nåt som elbolaget ska göra i så fall. Vet inte om det finns utrustning som man själv kan köpa och sätta i eluttagen inomhus för att se. Men frågan är om de i så fall är tillförlitliga.
.
Går säkringar ute i proppskåpet så är din huvudsäkring för låg.
#82 På mitt skåp satte de en liten dosa, stor som en tvål, uppe på skåpet, sett att de sitter på sidan också eller inuti skåpet, och det är helt oberoende av vädret.
Skåpet brukar gå att öppna med en stor skruvmejsel som man sticker in.
Inte vårt det krävs en specialnyckel. Det är inget som man kan sticka in i.
#86 Såpass! De brukar ju annars vara samma lås på elskåpen.
Det krävs en nyckel som man sätter utan på det är inget som det går att sticka in.
En huvudnyckel funkar alltid ☝️
De satte dit nytt skåp förra sommaren. Harhört mig för och min bror är teknisk elingenjör med behörighet men jAg vet inte om hN dragit i några sladdar..tror inte det.
Cris kontakta elbolaget och tala om att du har problem med att saker går sönder. Visst bolag oavsett slag vill göra så lite som möjligt, men dom kan ju inte göra nånting om dom inte får veta om att det är problem.
Be dom om hjälp att kolla över skåpet. Och be dom sätta in mätutrustning för att se att allt är ok.
Om du har strömspikar så finns ev möjligheten att få ersättning endera från ditt försäkringsbolag på din hemförsäkring eller så ev att du kan få ersättning från elbolaget. Men elbolaget måste få veta att det är problem annars kan dom inte åtgärda ev problem. Får dom inget veta så kan dom inget göra.
Om elbolaget trilskas med att hjälpa dig så kontakta en konsumentvägledare. Inte alla kommuner har det, men då brukar man kunna kontakta nån annan kommuns.
.
Absolut billigaste, smidigaste och snabbaste lösningen är att koppla in en UPS av bra filtreringsnivå. Alla UPS mer eller mindre visar vad som felat på nätet.
Så att betala elektriker dyra pengar för att komma och koppla in likadant mätinstrument äro bortkastade pengar.
Dessutom så har Cristine sagt flera ggr nu om att hennes bror är elingenjör, så släpp den där nu annia1 är du snäll.
HÄR kan du läsa på lite om vad filtreringsnivåerna i en UPS skyddar emot.
🙂
Billigast det beror på. Ligger det på det som crisitne har ansvar så ja då får hon betala undersökningen. Men visar det sig att det ligger på elbolaget så får dom står för kalaset plus att hon då troligen får ersättning för de saker som gått sönder. Om hon sätter in en UPS och får upp att det är fel då kommer bevisbördan ligga på henne att visa att felet ligger på elbolaget. Hon är kund hos elbolaget så att kontakta dom och prata med dom kostar inte ett öre. Sen beror allt på vad som framkommer.
Att cristines bror är elingenjör spelar ingen roll i sammanhanget om han inte jobbar för elbolaget så att han har rättighet att gå in på deras områden. Det han kan göra är att titta på det som finns i cristines hus. Kolla över ledningarna igen. Det kan vara så illa att råttor ätit på nån kabel som ligger utom synhåll så att det blir överslag nånstans. Det kan vara nån gammal sak som inte slår på/av som den ska. Det finns många olika saker som kan orsaka problem.
Men du har rätt jag släpper det här för jag blir ärligt talat förbannad. För mig är det elektriska det viktigaste i huset för det kan bli farligt. När saker går sönder stup i ett. Säkringar går. Huvudsäkringar går då är det nåt fel. Och då enligt mig så uttömmer man alla möjligheter för att ta reda på vad som är fel innan man råkar riktigt illa ut. För med elektricitet vet man aldrig när det blir riktigt fel. Men jag verkar vara rätt ensam om att se elektricitet som farligt.
Men that´s fine. När tråden dyker upp i rutan till höger nästa gång så klickar jag bara bort den. Jag struntar i det.
.
Finns fortfarande att köpa begagnad för $349.00
Rekommenderas varmt kan jag säga.
Oftast så brukar det vara som så här att tekniker från bolag kan komma ut, men om de ej hittar några onaturliga fel, så får husägaren snällt betala.
För övrigt så vet jag flera husägare som har liknande åkommor och det är inget ovanligt.
Ostabil ström är tyvärr inget nytt.
Och som jag skrev i #22 så finns det annat/andra som kan vara orsak också.
Det är heller inget nytt 🙂
Och jag svarade dig i inlägget efter 😃
#100 🙂
# 91 Exakt😃
Sitter här med en padda utan server, kan inte fatta att de använder sig av ett så såligt program som lnte tillåter program som adobe t.ex Jag bad sonen ta med sig datorn för att lämna in den.Sedan ska jag följa flera råd jag fått här. Är tacksam för alla!
#102 Då går det alldeles utmärkt, om man är lite händig, att sätta i en stor skruvmejsel och snurra runt medsols, så öppnar man. 😉
# 104 Jag lånar grannens nyckel😃 Min man blir arg annars😡