Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 354 ggr
Maria
1

På tal om...

Alla hjärtans dag.

Jag kan inte minnas att det är en gammal tradition. Har inget minne av att vi firade när jag var yngre alls.

Är det ganska nytt för er också?

/Maria

OlgaMaria
0

Jag minns att vi alla-hjärtans-dag-pysslade och att det var en ganska stor grej när jag gick på mellanstadiet (ca -95) och jag uppfattade det som att det var lite nytt då.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
0

Vår son är född 84 och jag kan inte minnas att det var något särskilt mer än kanske i skolan då men det var vi föräldrar inte inblandade i.

/Maria

OlgaMaria
0

Jag är också född -84. :) Jag tror det var i femman vi höll på en hel del och gjorde alla hjärtans dag-kort till alla, även till föräldrar, och jag minns att mamma var lite förvånad att vi höll på så mycket så det var nog inte så vanligt innan dess. 

Men efter det har jag uppfattat alla hjärtans dag som något alla uppmärksammat. Det har väl kanske varit lite olika på olika håll i landet när det satt fart.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anders 50
0

Tror det var på 90-talet som det blev på modet.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Intehärutandär
0

Jag har aldrig gjort något i skolan för detta. Min son född 1999 dock. Halloween kom på gymnasiet, då hade krogarna att alla utklädda fick gå in gratis och handeln hade lite häxhattar, plastspindlar m.m. (1996-1998)

aggeelin
0

PÅ sjuttiotalet var jag tillsammans med en kille som heter Valentin i andra namn och då pratade vi om det. På nittiotalet gavs det choklad och blommor till vänner.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

susiemicelind
0

Jag kommer inte heller ihåg denna dag för 30 år sedan

susiemicelind fd JereMina Skämtar

Maria
0

Jag tycker det känns som ett kommersiellt jippo.

/Maria

chik
2

Inget minne av denna dagen. Något som jag inte firar. mer än på daton. genom o lägga ut en fin bild. Bilder är fina o säger så mycket..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alla_hj%C3%A4rtans_dag

Lena.P är jag i verkliga livet.

citytjejen
0

Det har ju blossat upp rätt ordentligt de senast åren detta med att fira alla hjärtans dag. Det enda uppmärksammandet från "tidigare" är när jag gick gymnasiet i början på 90-talet. Då kunde skicka en röd ros till nån man gillade, och rosorna delades ut under dagen. Jag fick dock aldrig någon ros 😛

/Christina