Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 627 ggr
aggeelin
0

Äta socker?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

tlover
2

Nja äta för mycket tillsatt socker är inte nyttigt enligt forskningen.

Endel sånadära artiklar får det att låta som om chokladmjölken min man dricker efter träning kommer att döda honom (vilket ingen forskning jag har sett har visat)

l'm back

[MotherEarth]
1

Jag försöker dra ner kraftigt på socker och rekkomenderar starkt denna bok för den intreeserade:)) Bild My Own

Jag kunde inte hitta något förbud fast jag sökt på nätet  då författarens namn står tydligt på pärmen

Cristine

[MotherEarth]
1

Ursäkta stavfel å sned bild !

Fridaaaa
1

Mycket som inte är bra i större mängd 😛
Lite socker är ingen fara och svårt idag att hitta utan socker och är det inte socker är det sötningsmedel i någon form och flertalet varianter är dessutom sämre än socker igentligen, pga att kroppen tar inte upp det på samma sätt. Som jag lärt mig i alla fall

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mustangcab]
3

Raffinerat  socker är då ingen hälsokälla det är en sak som är säkert.😃

[silkesnosen]
2

Jag har inte ätit ngt socker på typ treår. Fet går alldeles utmärkt! Jag undviker även sötningsmedel generellt sett. Jag unnar mig dock steviasötad glass och en och annan halspastill, men i övrigt så känner jag egentligen ingen saknad..förutom choklad ibland:)

[MotherEarth]
2

Helt klart att just socker finns i d mesta..Men man kan lära sig att äta mer sunt utan..svårt =JA Men d går..Boken är hyllad och tipsen i är underbara:

Cristine
1

Läs ruta #0

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MotherEarth]
1

Tack för hjälpen Cristine :))

[MotherEarth]
2

Jag testar så här ist så slipper d bli varningar hit och dit ;-)

Tycker detta är viktig läsning,och man får sig en och annan tankeställare ang detta tjat om socker överallt i Media nuförtiden..

Hoppas länken funkar nu bara !!!

http://www.bokus.com/bok/9789127133730/ett-sotare-blod-om-halsoeffekterna-av-ett-sekel-med-socker/

Cristine
2

#9 De nada!🙂

Anders 50
3

Klart att det inte är nyttigt att frossa i socker? Men det visste vi väl förut? Även att det finns de som tål att frossa i socker.

Tycker det gått inflation i varningar om det som vi stoppar i oss. Vi dör för tidig av socker, dör för tidig av värktabletter, dör för tidigt av fett, dör för tidigt av det mesta.

Läggs detta ihop så kommer man väl att dö innan man är född?

Men kommer säkert en varning om att man blir steril av nåt snart, så då är det ju kört för mänskligheten.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MotherEarth]
2

Japp allt är farligt..Dock är boken väldigt intressant :-)

Anders 50
2

#13 Tror dig! 😉

[MotherEarth]
1

#4 Tack *S*Cool

[Mustangcab]
3

# 12 Men problemet är att vi äter tillsatt socker i färdiglagad mat och inte vet om det. Att vi äter något som är sött och vet om det är Ok men allting annat måste inte vara sött.

Anders 50
2

#16 Men det vet vi väl att det finns socker i maten? Och läser man inte innehållsförteckningen på mat man köper då får man ju skylla sig själv om man blir sjuk.

Men vi har nog blivit för bekväma och lata och då blir det ju som det blir.

[Mustangcab]
2

# 17 Går man på en hamburgerbar så får du leta efter vad det är i maten precis som du får om du äter ute och tar en dagens rätt. Det är många som lever så och som inte vet att det är socker i maten.

susiemicelind
2

Jag avskyr socker nu och undrar om smaken för det kommer tillbaka då behandlingen är klar. Jag hoppas inte det

susiemicelind fd JereMina Skämtar

Cristine
2

Du ser då friskare ut än någonsin!🙂

Maria
2

#19 Jag har aldrig i hela mitt liv tyckt om sött eller godis men efter min operation och behandling så har jag ett enormt sötsug.

Är jag sugen på något sött så äter jag det. Jag tänker att kroppen signalerar vad den behöver.

/Maria

Anders 50
2

#18 Jo det har du rätt i. Men det farligaste är nog allt annat som folk stoppar i sig och dricker mellan måltiderna.

[Mustangcab]
1

Sockersug kan också tyda på lågt blodsocker och att man ätit sött innan och då har en bra bukspottskörtel och får kraftiga svängningar i blodsockret. Eller att man behöver sova.

susiemicelind
1

Jag tror som Humlan att kroppen talar om vad den behöver just nu och det verkar stämma på mig som ska äta mycket proteiner och det gör jag i massor

susiemicelind fd JereMina Skämtar